REKLAMA
REKLAMA

334,8 mln zł przychodów Eko Holding w I kw. 2011 r.

Autor: dlahandlu.pl 18 maja 2011 11:55

334,8 mln zł przychodów Eko Holding w I kw. 2011 r.

Zarząd Eko Holding opublikował wyniki finansowe za I kwartał 2011 roku. Grupa wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 334,8 mln złotych, co oznacza wzrost o 12,7 procent w porównaniu do I kwartału 2010 roku. Zysk brutto wyniósł 6,7 mln złotych i był wyższy o 21,7 procent od wyniku osiągniętego w analogicznym okresie 2010 roku. Wzrosła również rentowność netto Grupy (z 1,35 proc. w I kwartale 2010 do 1,66 proc. w I kwartale 2011 roku) oraz marże handlowe (o 0,2 proc.).

REKLAMA

- Jestem bardzo zadowolony z pierwszych miesięcy tego roku. Pierwszy kwartał pokazał siłę naszego segmentu detalicznego oraz wskazuje na zatrzymanie niekorzystnych tendencji w segmencie dystrybucji artykułów chemiczno - kosmetycznych, z którymi zmagaliśmy się w drugiej połowie 2010 roku - powiedział Krzysztof Gradecki, prezes zarządu Eko Holding S.A.

W segmencie detalicznym przychody ze sprzedaży wyniosły 237,8 mln złotych (wzrost o 19,7 proc. w porównaniu z I kwartałem 2010 roku) a zysk brutto ukształtował się na poziomie 3,8 mln złotych (wzrost o 18,7 proc.).

Odwraca się natomiast niekorzystna sytuacja na rynku chemiczno-kosmetycznym. Segment hurtowy wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie z początku 2010 roku. W I kwartale 2011 roku wyniosły 97 mln złotych (spadek o 1,4 proc.) natomiast zysk brutto wzrósł o 25,7 proc. do 2,9 mln złotych. Wzrosła rentowność zarówno na poziomie brutto (z 2,4 proc. do 3 proc.) jak i netto (z 1.6 proc. do 2,9 proc.) oraz marże (z 18,2 proc. do 18, 9 proc.). Polska Grupa Drogeryjna została wzmocniona także dzięki powołaniu nowego oddziału firmy w Warszawie poprzez przejęcie dystrybucji firmy Lester S.A. oraz Spółki P. Godlewski Carpe Diem Sp. z o.o..

- Zmiany, których dokonujemy w dystrybucji przynoszą efekty. Wprowadziliśmy jednolity system informatyczny we wszystkich spółkach oraz wspólną księgowość. Prowadzimy nową wspólną polityką handlową. Polska Grupa Drogeryjna ma być postrzegana przez producentów i naszych klientów jako jednolity organizm, co wzmocni naszą siłę na rynku a jednocześnie przyniesie oszczędności. Widzimy, że tradycyjny rynek chemiczno-kosmetyczny wychodzi z kryzysu i chcemy być do tego bardzo dobrze przygotowani - dodał Krzysztof Gradecki.

Zarząd Eko Holding S.A. zakłada, że do końca 2011 roku pod szyldem EKO działać będzie minimum 300 placówek. Sieć drogerii Jasmin powinna powiększyć się w tym roku o kolejnych kilkadziesiąt sklepów (obecnie funkcjonuje 130 placówek). Planowany jest też dalszy rozwój sieci franczyzowej Rabat Detal.
.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA