34 proc. światowych marek ma w Polsce e-sklep

Autor: dlahandlu.pl 17 maja 2012 10:05

Według najnowszych badań CBRE, firmy doradczej, wraz z gwałtownym rozwojem handlu internetowego na świecie, największe globalne marki szybko rozbudowują swoją ofertę w sieci.

Coroczne badanie CBRE "Globalizacja handlu detalicznego", w którym udział wzięło 326 wiodących międzynarodowych sieci detalicznych (w tym markowych sklepów różnych branż, supermarketów, restauracji i kawiarni) z 22 krajów wykazało, że 80 proc. marek posiada już katalog internetowy, w którym można zapoznać się z ich ofertą. Internetowy katalog udostępnia 92 proc.marek oferujących odzież luksusową i biznesową oraz 87 proc. popularnych sklepów z przystępną cenowo odzieżą i dżinsami. Możliwości są mniejsze, jeśli chodzi o zakupy internetowe z dostawą, jednak i tu następuje szybki rozwój - obecnie już średnio 28 proc. światowych marek dostarcza zakupy internetowe konsumentom na badanych rynkach, w porównaniu do 26 proc. w 2011 r.

Polska plasuje się na 11. miejscu wśród najlepiej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie, oraz na 1. miejscu wśród krajów Europy Środkowo-Wschodniej - gdzie 34 proc. światowych marek oferuje już zakupy internetowe z dostawą na terenie naszego kraju, w porównaniu do 24 proc.  w ubiegłym roku. Oznacza to, że 110 spośród 326 wiodących światowych sieci biorących udział
w badaniu oferuje obecnie w Polsce zakupy internetowe z dostawą. Niektóre marki, jak Gap, Footlocker czy Muji, wchodzą na nasz rynek otwierając jednocześnie sklep tradycyjny  i internetowy, podczas gdy inne, np. Burberry czy Galeries Lafayette Group, dostępne są tylko poprzez serwis internetowy. Światowym liderem handlu internetowego jest Francja (49 proc. sieci oferuje zakupy z dostawą w tym kraju), wyprzedzając Kanadę (46 proc.), Wielką Brytanię (44 proc.)  i USA (44 proc.).

"W najbliższych latach spodziewam się również wzrostu popularności internetowych supermarketów spożywczych, do czego przyczynia się zjawisko starzenia się społeczeństwa i rozwój usług odpowiadających potrzebom tej grupy" - powiedziała Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w CBRE Polska.

Według danych CBRE, sprzedaż internetową z dostawą w Polsce najczęściej oferują popularne marki przystępnej cenowo odzieży i dżinsów - 62 proc. z nich ma już sklepy internetowe  z możliwością dostawy w naszym kraju. Kolejną grupą są sklepy odzieżowe ze średniej półki cenowej (43 proc.), następnie marki oferujące odzież luksusową i biznesową (41 proc.) oraz specjalistyczne sklepy odzieżowe, w tym sportowe (39 proc.).


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10924

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane