REKLAMA
REKLAMA

37 proc. Polaków wyda na prezent dla jednej osoby od 100 do 150 zł

Autor: pr 17 grudnia 2012 09:38

Polacy oszczędzają podczas świątecznych zakupów, ale niekoniecznie na prezentach. Taką samą kwotę jak przed rokiem na upominek dla mamy, siostry lub kota przeznaczy 63 proc. Polaków - wynika z sondy przeprowadzonej przez Silesia City Center, największe centrum handlowe na Śląsku.

REKLAMA
Tylko 17 proc. z nas zmuszone zostało do zaciśnięcia pasa i ograniczenia wydatków na prezenty. Aż 37 proc. Polaków wyda na prezent dla jednej osoby od 100 do 150 zł., 21 proc. będzie starało się zamknąć w kwocie 50 zł. Co ciekawe, aż 87 proc. z nas nie przywiązuje w ogóle wagi do wartości prezentu, liczy się natomiast pamięć. To dobra wskazówka, dla tych 4 proc. Polaków, którzy w tym roku na upominek przeznaczą ponad 300 zł. Według ankietowanych wydatki na prezenty „zjedzą" ponad połowę świątecznego budżetu.

Kupujemy jedzenie, ozdoby, kupujemy także prezenty. Ale rozsądniej niż w ubiegłych latach. Aż 73 proc. ankietowanych przez Silesia City Center zwraca uwagę na cenę prezentu i przy zakupie jest ona dla niego kluczowa. 75 proc. Polaków przyznaje, że poszuka w tym roku prezentu na promocjach i przecenach. Ponad 60 proc. na ich zakup przygotowało sobie specjalny, świąteczny budżet - wynika z sondy Silesia City Center.

- Cena jest w tym roku czynnikiem kluczowym przy zakupach prezentów, Polacy bardziej liczą swoje wydatki. Nie oznacza to jednak, że wydają mniej, bo budżety z roku na rok są podobne, chcemy jednak trzymać się ich, stąd popularność zakupów na promocjach - mówi Marta Drzewiecka, dyrektor marketingu Silesia City Center.

Prezenty w tym roku planuje kupić 96 proc. ankietowanych przez Silesia City Center. 98 proc. z nas kupi je członkom rodziny, przyjaciółce i koledze upominek kupi 84 proc. ankietowanych. Nie zapominamy także o zwierzakach. 48 proc. Polaków obdaruje w tym roku kota, psa, a nawet papugę. Wśród najchętniej kupowanych prezentów są książki, filmy i płyty z muzyką. Wybierze je 41 proc. z nas. Na drugim miejscu znalazły się kosmetyki i perfumy - 32 proc., na trzecim biżuteria i ubrania, pod choinkę kupi je po 12 proc.

- Zakupy bardziej niż w latach ubiegłych są przemyślane, nie dajemy ponieść się emocjom, planujemy to, co kupimy, kalkulujemy, zanim na coś się zdecydujemy zaglądamy do sklepu wielokrotnie. To tendencja, która nasila się od kilku lat. Do tego wielu Polaków rezygnuje z zakupów na targowiskach i w małych sklepach na rzecz centrów handlowych i hipermarketów, bo szuka w nich okazji i promocji. Znów kierujemy się ceną, chcemy zaoszczędzić, przede wszystkim na jedzeniu, rzadziej na prezentach - dodaje Marta Drzewiecka.

Sondę Silesia City Center przeprowadzono na grupie 500 osób w wieku 18-55 lat w dniach 1-6 grudnia 2012.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12554

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA