38 proc. klientów uważa, że ceny w centrach handlowych są za wysokie

Autor: dlahandlu.pl 2 grudnia 2015 10:08

Oczekiwania konsumentów centów handlowych dotyczą głownie oferty modowej. Istotny jest również operator spożywczy, który w dużej mierze wpływa na postrzeganie całego obiektu. A tu – zdaniem klientów - wciąż zdarzają się niezgodności cen, bałagan na półkach, trudności ze znalezieniem regałów, niedostępność obsługi itp.  Klienci oczekują również urozmaiconej oferty gastronomicznej oraz atrakcji rozrywkowych - wynika z badania przeprowadzonego przez instytut badawczy IQS.

Badanie dzieli klientów na cztery kategorie: moralizatorów (35 proc.), zakładników (12 proc.), realistów (30 proc.) i maniaków (23 proc.). Oczekiwania "zakładników" są trudne do zaspokojenia, ponieważ nie są entuzjastami centrów handlowych, więc jeśli pojawi się dla nich ciekawsza alternatywa na rynku (np. rozwój sprzedaży online), to segment ten znacząco zmniejszy zakupy w centrach handlowych lub zrezygnuje z ich odwiedzania.

51 proc. badanych uważa, że centra handlowe powinny bardziej przyczyniać się do wsparcia polskiej gospodarki. 38 proc. uważa, że w centrach handlowych ceny są za wysokie. Dopiero w czasie wyprzedaży ceny spadają do akceptowalnych poziomów. 25 proc. badanych zwraca uwagę, że muzyka w centrach handlowych jest zbyt agresywna, z każdego sklepu dobiega inny dźwięk.30 proc. klientów uważa, że sklepy powinny oferować darmową opiekę nad dziećmi w czasie zakupów. 

Badanie wykonano techniką online we  wrześniu 2015 roku. Przebadana próba objęła N=1200 osób, mieszkańców miast powyżej 50 tys. mieszkańców. Z tego 98% odwiedza regularnie centra handlowe – co najmniej kilka razy w roku.

 

 

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10756

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane