REKLAMA
REKLAMA

41 proc. internautów woli osobiście odbierać zamówiony towar

Autor: pr, www.dlahandlu.pl 21 listopada 2014 09:21

41 proc. internautów korzysta z możliwości odebrania towaru osobiście - wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014. Gemius dla e-Commerce Polska”. – Wybór tego rozwiązania wynika przede wszystkim z chęci sprawdzenia przez kupujących na miejscu jakości zakupionych produktów. W rzeczywistości nie jest to jednak konieczne, ze względu na możliwość zwrotu towaru bez żadnych konsekwencji w terminie do 10 dni od daty dostarczenia. Warto dodać, że po 25 grudnia czas ten zostanie wydłużony do 14 dni – mówi Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl.

REKLAMA

Powodem tak dużej popularności odbioru osobistego jest również możliwość szybszego otrzymania towaru. Klienci zamawiający w sklepie internetowym, który ma siedzibę w tym samym mieście, w którym sami mieszkają, mogą otrzymać zakupione produkty jeszcze tego samego dnia. - Decydując się na odbiór osobisty należy jednak mieć na uwadze, że w niektórych przypadkach, nie będzie przysługiwać nam prawo do zwrotu towaru - dodaje Rafał Stępniewski.

Podstawą prawną do zwrotu towarów zakupionych w internecie jest ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny. To ona obecnie reguluje kwestie związane z rezygnacją z zakupu dokonanego w sieci. Zgodnie z jej brzmieniem, można zwrócić towary zakupione przez internet, nawet gdy kupujący umówił się na odbiór osobisty i dokonał płatności w lokalu przedsiębiorcy. Istotny jest fakt zawarcia umowy sprzedaży na odległość. Mimo, że taka transakcja bardzo przypomina zwykły zakup w sklepie stacjonarnym, to klientowi przysługują te same prawa, co osobom, które kupiły towar z dostawą do domu i zapłaciły za niego przed jego otrzymaniem. - Sprawa wygląda zupełnie inaczej w momencie, gdy produkt zostanie jedynie zarezerwowany. Należy pamiętać, że czynność ta może nie być równoznaczna z zakupem, czyli zawarciem umowy sprzedaży. W takim przypadku transakcja jest traktowana jak każda inna sprzedaż w lokalu przedsiębiorcy, a możliwość zwrócenia towaru bez podania przyczyny zależy wyłącznie od dobrej woli sprzedającego - wyjaśnia Rafał Stępniewski z RzetelnyRegulamin.pl. Przed zatwierdzeniem transakcji warto więc sprawdzić, z którą z tych czynności mamy do czynienia. Informacje o tym możemy znaleźć w regulaminie sklepu, a także powinno to jasno wynikać z komunikatów na stronie internetowej sklepu podczas składania zamówienia, jak i późniejszej korespondencji e-mail. Sama czynność rezerwacji towaru nie powinna nieść za sobą żadnych zobowiązań w stosunku do klienta. W przypadku rezerwacji, lepiej dokładniej ocenić jakość towaru na miejscu, gdyż po jego opłaceniu jedyne uprawnienie, jakie będzie przysługiwać to reklamacja. Okazuje się, że również sami sprzedawcy mają problem ze zrozumieniem przepisów. Częstym błędem, jaki popełniają, jest traktowanie odbioru osobistego jako zakupu w sklepie stacjonarnym, przy czym sam proces składania zamówienia nie różni się od procesu rezerwacji. Takie postępowanie może narazić ich na posądzenie o stosowanie nieuczciwych praktyk rynkowych i skutkować sankcjami od UOKiK. 

  • Jacek 2014-12-02 17:36:19

    Nie ma się co dziwić, skoro niektórzy podają ceny wysyłki z kosmosu i na tym też zarabiają. To jeszcze nic. Mnóstwo e-sklepów ma w swoich regulaminach niesamowite klauzule niedozwolone! Radzę zachować czujność podczas robienia zakupów online i dokładnie czytać każdy punkt. Niektórym przydałby się jakiś audyt regulaminu. E-zakupy są wygodne, ale czai się mnóstwo niebezpieczeństw. Nic więc dziwnego, że klienci wolą zachować odrobinę więcej czujności i odebrać towar osobiście.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12399

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA