REKLAMA
REKLAMA

43 proc. internautów nie zna żadnego e-sklepu spożywczego

Autor: dlahandlu.pl 10 kwietnia 2013 14:55

43 proc. internautów nie zna żadnego e-sklepu spożywczego

Jak wynika z badania "Commerce w Polsce 2012 w oczach internautów" odsetek internautów kupujących artykuły spożywcze w sieci wzrósł w porównaniu z poprzednim rokiem z 8 do 13 proc., zaś chemię gospodarczą z 6 do 9 proc.

REKLAMA

Najbardziej znanymi sklepami spożywczymi, ale także tymi, z których korzysta się najczęściej są:  alma24.pl, ezakupy.tesco.pl oraz e-piotripawel.pl. Blisko połowa internautów (43 proc.) nie znała żadnego sklepu spożywczego online. Gdy internauci sami mieli podać nazwę e-sklepu odsetek nieznajomości sięgał aż 73 proc. Jednocześnie 0,3 proc. pytanych twierdziło, że sklep internetowy ma sieć Carrefour.

Najczęściej wymienianymi kategoriami kupowanych w internecie produktów spożywczych były kawa/herbata, produkty sypkie, słodycze, napoje  i przyprawy. Przy wyborze sklepu spożywczego online decydują przede wszystkim rekomendacje  internautów, rodziny i przyjaciół, a także znana marka, niskie ceny i duży wybór produktów. Największymi barierami, które powstrzymują internautów od kupowania produktów spożywczych online jest obawa o nieświeżość produktów, brak możliwości zobaczenia produktu oraz zbyt wysokie  koszty przesyłki. Istotnym jest także przywiązanie do zakupów w tradycyjnych sklepach - czytamy w raporcie Gemius.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12425

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA