434 mln zł przychodów Eko Holding, ale zysk niższy niż przed rokiem

Autor: www.dlahandlu.pl 16 maja 2012 10:15

434 mln zł przychodów Eko Holding, ale zysk niższy niż przed rokiem

Przychody Eko Holding w I kw, 2012 roku wyniosły prawie 434 mln zł. Pierwszy kwartał 2011 roku spółka zakończyła wynikiem 334,8 mln zł. Zysk netto za I kw. br. wyniósł ponad 1,8 mln zł wobec 5,7 mln zł rok wcześniej.

W pierwszym kwartale br. segment detaliczny Eko Holding zrealizował sprzedaż na poziomie 318 mln zł, co stanowi wzrost o 33,9 proc. w stosunku do roku ubiegłego. Wyłączając sprzedaż spółek hurtu spożywczego, sprzedaż segmentu wyniosła 266 mln zł, co odpowiada wzrostowi w stosunku do pierwszego kwartału 2011 o 12,1 proc. Sprzedaż porównywalna (wyłączając sprzedaż podmiotów, które weszły w skład Grupy w ostatnim roku) segmentu wyniosła 247 mln zł, co oznacza, że wzrosła rok do roku o blisko 4 proc.
Zrealizowane marże handlowe potwierdzają fakt powrotu do marż, realizowanych przez segment w latach 2009-2010. Wyłączając sprzedaż i marże spółki Niwex, której w czwartym kwartale 2011 konsolidacji podlegała sprzedaż wyłącznie grudnia, (spółka ta działa na zdecydowanie niższych marżach handlowych w stosunku do marż realizowanych przez pozostałe spółki segmentu) - segment zrealizował marże ze sprzedaży towarów na poziomie 20,3 proc. vs 20,1 proc. w czwartym kwartale 2011.
Pomimo bardzo silnych impulsów wspierających wzrost kosztów operacyjnych - podwyżki cen energii, paliw, płacy minimalnej - sprzedaż spółek segmentu przyrastała szybciej niż koszty operacyjne.
Na koniec kwartału w strukturach Grupy działało 299 sklepów sieci EKO (3 sklepy otworzono i 3 zamknięto), natomiast sklepów Aligator 33 (otworzono 11 placówek).

Spółki hurtu spożywczego w dalszym ciągu podlegają procesom restrukturyzacyjnym i dostosowawczym. Grupa szacuje, że w pierwszym kwartale wszystkie spółki hurtu spożywczego wygenerowały stratę na poziomie brutto w wysokości 0,9 mln zł. Poza kosztami restrukturyzacji, istotny wpływ na wynik spółek ma poziom realizowanego obrotu oraz poziom zrealizowanych marż handlowych. Grupa zamierza zintensyfikować działania, mające doprowadzić do przyznania spółkom hurtu spożywczego porównywalnych warunków handlowych jak dla całego segmentu spożywczego.

Sprzedaż segmentu hurtowego wyniosła 115 mln zł, co oznacza jej wzrost w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej o 19,2 proc. Praktycznie cała zrealizowana sprzedaż segmentu to sprzedaż porównywalna, gdyż w przeciągu ostatniego roku Grupa nie nabyła żadnego nowego podmiotu, który powiększyłby segment.
Podobnie jak w poprzednich kwartałach, zaobserwować można spadek na poziomie marż z tytułu sprzedaży towarów, który należy interpretować jako działania zmierzające do pobudzania sprzedaży. Marża total zrealizowana została na poziomie 19,7 proc. vs 18,9 proc. w pierwszym kwartale 2011 roku.
Wyniki spółek hurtowych obciążone zostały kosztami połączenia i restrukturyzacji - koszty operacyjne przyrastały szybciej niż sprzedaż. Od kwietnia 2012 r. nastąpiła pełna konsolidacja i połączenie spółek segmentu w jeden podmiot - PGD Polska.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10809

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane