48 proc. konsumentów ufa lokalnym markom a nie światowym brandom

www.portalspozywczy.pl 21 sierpnia 2017 13:49

- Zaufanie budowane w odniesieniu do bezpieczeństwa, jakości i smaku to kluczowy temat na mocno konkurencyjnym rynku spożywczym. W dużej mierze wpływa ono nie tylko na wybór produktów żywnościowych, lecz także preferowanych kanałów dystrybucji - mówi serwisowi www.portalspozywczy.pl Honorata Jarocka, analityk food and drink w Mintel.

Zdaniem ekspertki duże sieci spożywcze mimo oferowanej przez nie wygody w kontekście lokalizacji i szerokości asortymentu, a także konkurencyjności cenowej, dla wielu konsumentów nie są jednak idealnym wyborem. Badania firmy Mintel wskazują, że prawie połowa respondentów (48%) w Polsce bardziej skłonna jest zaufać małym graczom i producentom niż dużym korporacjom.

- Wraz z rosnącą świadomością, coraz większa liczba konsumentów odwiedza hale targowe lub jarmarki/festyny, w tym targi śniadaniowe, a także decyduje się dołączyć do kooperatywy spożywczej. Bardziej liczy się bezpośredni kontakt, wsparcie lokalnych wytwórców, a także możliwość zakupu świeżych produktów o unikalnych walorach zdrowotnych - mówi Honorata Jarocka.

Jakość jest również istotnym kryterium, z uwagi na sceptycyzm konsumentów w odniesieniu do większych producentów. Według danych firmy Mintel, prawie siedmiu na dziesięciu (65%) Polaków uważa, że producenci są bardziej zainteresowani własnym zyskiem niż jakością finalnych produktów żywnościowych. Zatem możliwość budowania bezpośrednich relacji i uzyskania większego zakresu informacji na temat pochodzenia produktów żywnościowych w szczególny sposób zyskuje na znaczeniu.

- Na przykład, aż 63% polskich konsumentów mówi o tym, że są bardziej skłonni zaufać danemu produktowi, jeżeli na jego opakowaniu znajdują się dokładne informacje na temat pochodzenia składników. Ważny jest dodatkowo aspekt środowiskowy - 24% respondentów stara się w sposób świadomy podejmować takie decyzje zakupowe, które mają w ich oczach lepszy wpływ na wymiar środowiskowy - dodaje Honorata Jarocka.

Podobał się artykuł? Podziel się!
  • xc 2017-08-23 08:49:45

    bo koncerny oszukują, na rynki wschodnie puszczają niższą jakość tych samych produktów co na Zachodzie w tej samej albo wyższej cenie, bo koncerny mają klienta w nosie, chodzi o dojenie kasy a sztaby prawników, PR-owców, marketingowców robią wszystko, żeby żeby omamić klienta reklamą i żeby włożył ich badziewie do koszyka, żeby nie wyszły na jaw wały itp,

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10964

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane