REKLAMA
REKLAMA

50,7 mln zł zysku netto Grupy Eurocash w pierwszym półroczu br.

Autor: www.dlahandlu.pl 26 sierpnia 2014 09:29

50,7 mln zł zysku netto Grupy Eurocash w pierwszym półroczu br.

Sprzedaż Grupy Eurocash sięgnęła w drugim kwartale 2014 r. 4,29 mld zł, czyli o 2,1 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2013 r. W całym pierwszym półroczu skonsolidowana sprzedaż wyniosła 8,01 mld zł i utrzymała się na podobnym poziomie co w pierwszej połowie ubiegłego roku (spadek o 0,65% r/r).

REKLAMA

Mimo utrzymujących się trudnych warunków na rynku FMCG, Grupa Eurocash zanotowała w drugim kwartale wzrost zysku brutto na sprzedaży o 7,4 proc. do ponad 458 mln zł. Oznacza to wzrost marży brutto do 10,7 proc. wobec 10,2 proc. w II kwartale 2013 r.
Zysk brutto na sprzedaży narastająco za pierwsze półrocze wyniósł prawie 838 mln zł, tj. o 7,2 proc. więcej niż przed rokiem.

EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, wyniósł w drugim kwartale br. niespełna 101 mln zł (spadek o 10,5% r/r), a w całym I półroczu 2014 r. przekroczył 142 mln zł (-12,6 proc. r/r). Jak tłumaczy Grupa, spadek EBITDA wynika m.in. z wyraźnego wzrostu kosztów sprzedaży i marketingu oraz niższej efektywności logistyki Eurocash Dystrybucja (d. Tradis) do czasu pełnej integracji systemów logistycznych tego formatu i Delikatesów Centrum.
Zysk netto wypracowany przez Grupę Eurocash w drugim kwartale 2014 r. wyniósł 49,3 mln zł wobec 61 mln zł w analogicznym okresie 2013 r. Narastająco zysk netto sięgnął 50,7 mln zł w porównaniu z 72,3 mln zł w I półroczu ubiegłego roku. 

- W drugim kwartale tego roku Grupa Eurocash zanotowała ponad 2-proc. wzrost sprzedaży, do czego przyczynił się fakt, że w 2014 r. święta wielkanocne przypadały właśnie na drugi kwartał, podczas gdy w 2013 r. okres wzmożonych zakupów przedświątecznych miał miejsce w pierwszym kwartale. Zarówno w drugim kwartale, jak i w całym pierwszym półroczu br. odnotowaliśmy wzrosty sprzedaży w Eurocash Cash&Carry, Delikatesach Centrum, KDWT oraz Eurocash Alkohole. Łączna sprzedaż w I półroczu utrzymała się natomiast na nieznacznie niższym poziomie niż przed rokiem, co ma przede wszystkim związek z zakończeniem współpracy z siecią sklepów Stokrotka. Dostawy do tej sieci odpowiadały za około 372 mln zł sprzedaży w I półroczu 2013 r. Drugi kwartał tego roku był przy tym ostatnim, w którym zakończenie współpracy ze Stokrotką negatywnie wpływało na porównanie wielkości sprzedaży Grupy Eurocash rok do roku - powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12491

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA