PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

574 mln zł zysku brutto Grupy Eurocash

Autor: www.dlahandlu.pl 10 listopada 2016 09:21

574 mln zł zysku brutto Grupy Eurocash fot. za delikatesy.pl

W trzecim kwartale 2016 r. przychody ze sprzedaży Grupy Eurocash wyniosły 5,76 mld zł, czyli o 5% więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. Narastająco za trzy kwartały br. skonsolidowana sprzedaż sięgnęła 15,9 mld zł, co oznacza wzrost o 4% r/r.

REKLAMA

Zysk brutto ze sprzedaży wypracowany przez Grupę w trzecim kwartale tego roku wyniósł 574 mln zł, a narastająco za dziewięć miesięcy tego roku 1,59 mld zł, co w obu porównywanych okresach stanowi wzrost o ponad 8% r/r.

EBITDA Grupy spadła w trzecim kwartale 2016 r. o 8,79% i  wyniosła 123,24 mln zł. W okresie trzech kwartałów 2016 r. narastająco EBITDA wyniosła 280,85 mln zł w porównaniu z 290,92 mln zł w roku poprzednim (spadek o 3,46%).

- Spadek EBITDA związany był przede wszystkim ze wzrostem wydatków związanych ze strategicznymi projektami mającymi na celu wzmocnienie pozycji niezależnych detalistów w Polsce takimi jak: rozszerzenie oferty dla sklepów Delikatesy Centrum o towary świeże oraz rozwojem innowacyjnych formatów sprzedaży detalicznej pod markami Kontigo, 1minute, abc na kołach, Duży Ben (wpływ na EBITDA 5 mln zł w trzecim kwartale 2016 r.oraz 11 mln zł za 3 kwartały 2016r. narastająco) - tłumaczy spółka.

Zysk netto Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2016 r. spadł o 11,14 mln zł i wyniósł 61,70 mln zł (72,84 mln zł w 3 kwartale 2015 r. ). W trzech kwartałach 2016r. narastająco zysk netto osiągnął poziom 116,78 mln zł, co oznacza spadek o 3,79% r/r.

Na koniec września br. dług netto stanowił 0,5-krotność wyniku EBITDA.

– W trzecim kwartale 2016 r. sprzedaż Grupy Eurocash do klientów w Polsce wzrosła o blisko 8%, podczas gdy wzrost całego rynku FMCG w tym okresie szacowany jest na 1,8%. To oznacza, że ponownie umocniliśmy udziały rynkowe, i to niemal we wszystkich kluczowych formatach dystrybucji. W przypadku Delikatesów Centrum, wzrost przekroczył 7%, a w przypadku klientów franczyzowych obsługiwanych przez Eurocash Dystrybucję (czyli m.in. sklepy Groszek i Lewiatan) wyniósł 10% – powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

W formacie Delikatesy Centrum poprawiła się sprzedaż like-for-like, czyli dla porównywalnej liczby placówek. Hurtowa sprzedaż LFL do tej sieci franczyzowej wzrosła rok do roku o ponad 6% w trzecim kwartale i o blisko 5% narastająco od początku roku. Lekko ujemna sprzedaż like-for-like w formacie Cash & Carry to natomiast głównie efekt otwarć rekordowej liczby nowych hal w ubiegłym roku, a także utrzymującej się deflacji hurtowych cen wyrobów mleczarskich, a także piwa i  alkoholi mocnych.

  • oli 2016-11-13 16:24:02

    Portugalskie sieci, jak na ten czas, dominują i rządzą w Polsce - mam nadzieję że w niedalekiej przyszłości w Polsce będą dominowały polskie sklepy i polskie sieci.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16440

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA