6 dróg do zwiększenia współczynnika konwersji w e-sklepie

Autor: Mariusz Michalczuk, Conversion 3 marca 2011 15:30

6 dróg do zwiększenia współczynnika konwersji w e-sklepie

Współczynnik konwersji wskazuje jak efektywnie serwis zamienia odwiedzających użytkowników w klientów. Istnieje co najmniej kilka sposobów na maksymalizację współczynnika konwersji w e-sklepie. Oto kilka z nich:


1. Komunikowanie unikalnej wartości oferty
Unikalna wartość oferty to odpowiedź na pytanie: „Dlaczego Twój klient powinien kupić od Ciebie, a nie od Twojego konkurenta?" Odpowiedź na to pytanie, w formie zestawu przewag konkurencyjnych, powinna być komunikowana w jasny i klarowny sposób w całej witrynie internetowej.

2. Budowa zaufania
Zapewnienie możliwości szybkiego i łatwego kontaktu poprzez telefon zwiększa zaufanie do sklepu, a dodatkowo pomaga niedoświadczonym użytkownikom sfinalizować zakupy. Nie pozwól na to, aby potencjalni klienci czekali 5 minut na zgłoszenie się konsultanta, gdy serwujesz im po raz 10 melodię „umilającą" ten czas.

O wiarygodności świadczyć mogą również różne certyfikaty i nagrody. Jeżeli znalazłeś się w ogólnokrajowym rankingu lub dostałeś jakieś wyróżnienie - pochwal się tym. Użytkownicy na pewno to docenią i będą bardziej skłonni zawszeć transakcję z godnym zaufania partnerem biznesowym.

3. Wydłużenie czasu życia sesji użytkownika
Użytkownicy poświęcają wiele czasu na wyszukanie odpowiednich produktów, a z koszykiem postępują jak z listą zakupową. Dodają do niego interesujące produkty, a później opuszczają witrynę z nadzieją, że gdy wrócą na nią po kilku dniach dodane do koszyka produkty wciąż tam będą.
Zadbaj o to, aby koszyki użytkowników były zapamiętywane w ciasteczkach przeglądarek na okres dłuższy niż tylko pojedyncze odwiedziny. Dzięki temu, gdy wrócą na Twoją witrynę, wybrane przez nich produkty wciąż będą na nich czekać w koszyku. Możesz również spróbować wystartować z kampanią remarketingową w Google AdWords dla użytkowników, którzy włożyli coś do koszyka, lecz nie sfinalizowali sprzedaży. Zachęć ich kuponem zniżkowym.

4. Zakup bez rejestracji
Udostępnienie możliwości kupna bez rejestracji na pewno zachęci użytkownika do zawarcia z nami transakcji. Niezdecydowanych na rejestrację możemy dodatkowo zachęcić do założenia konta.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11686

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane