6 mld zł przychodów LPP w 2016 roku. Wzrost w e-commerce o 120 proc.

Autor: dlahandlu.pl 11 kwietnia 2017 09:44

6 mld zł przychodów LPP w 2016 roku. Wzrost w e-commerce o 120 proc. fot. materiały prasowe Reserved

Miniony rok był dla LPP rokiem dalszego rozwoju – nasze przychody osiągnęły rekordowy poziom, przekraczając 6 mld zł, a ponad 1 700 naszych sklepów obecnych było w 18 krajach na 3 kontynentach. Rok 2016 był też dla nas rokiem pełnym zmian. Jesteśmy przekonani, iż były one konieczne, aby LPP mogło się dalej rozwijać i skutecznie konkurować na światowym rynku ‘fast-fashion’ - napisał w liście do akcjonariuszy Marek Piechocki, prezes zarządu LPP SA.

- W 2016 roku koncentrowaliśmy się na naszej najważniejszej marce RESERVED. Kierując się potrzebami klienta zainicjowaliśmy szereg zmian, które dotyczyły poprawy zarówno samego produktu (szczególnie w zakresie mody, estetyki i jakości wykonania) jak i zmian w logistyce czy też efektywniejszego zarządzania (wzmocnienie działów produktowych, zatrudnienie projektantów z zagranicy, otwarcie nowego biura projektowego RESERVED w Warszawie). Zmieniliśmy także politykę wyprzedażową oraz zarządzanie zapasami - czytamy w liście.

W minionym roku LPP zwiększyło również inwestycje w e-commerce, czego wynikiem był wzrost przychodów z tego kanału o ok. 120% r/r (z 79 mln zł w 2015 do 173 mln zł w 2016 roku). - W rezultacie na koniec 2016 roku posiadaliśmy sklepy internetowe wszystkich naszych pięciu marek nie tylko w Polsce, ale także w Niemczech, w Czechach, na Słowacji, Węgrzech i w Rumunii. W 2016 roku sprzedaż internetowa stanowiła 3% sprzedaży całej Grupy Kapitałowej LPP, w porównaniu z 1,5% w roku 2015. Nasze cele na 2017 rok w tym obszarze są również ambitne: pracujemy nad otwarciem sklepów internetowych w Rosji, na Ukrainie, w krajach bałtyckich oraz w Wielkiej Brytanii. Skupiamy się nad dalszą poprawą funkcjonalności w e-commerce, zarówno nad łatwiejszą nawigacją w sklepach, lepszą prezentacją produktów, dostosowaniem do urządzeń mobilnych, jak również nad logistyką dostaw. Do 2020 roku planujemy, że sprzedaż internetowa stanowić będzie 7-8% sprzedaży Grupy - pisze Marek Piechocki.

Jak czytamy dalej, nie wszystkie zamierzenia Grupy udało się zrealizować. - W minionym roku zadebiutowała nasza nowa marka Tallinder (marka w segmencie premium), jednak wyniki sprzedaży odbiegające znacznie od naszych założeń spowodowały, że podjęliśmy decyzję o jej zamknięciu i skupieniu uwagi na naszej wiodącej marce RESERVED. W rezultacie, w 2016 roku powierzchnia handlowa wzrosła o 77 tys. m.kw. do 921 tys. m.kw., tj. o 9%. Polska pozostała naszym największym rynkiem, a naszą silną pozycję podkreśliliśmy otwierając w czerwcu tysięczny salon w naszym kraju. Mimo, iż przychody Grupy LPP wzrosły o 17% r/r w 2016 roku, zysk netto był o 50% niższy r/r i wyniósł 175 mln zł. Wpłynęło na to kilka czynników: presja ze strony konkurencji, wyższe przeceny nietrafionych kolekcji, niekorzystne trendy walutowe oraz wyprzedaż zapasów z ostatnich trzech lat. Mimo tych przeciwności, w 2016 roku kontynuowaliśmy politykę wypłaty dywidendy. 
Stawiamy sobie ambitne cele na 2017 rok. Obejmują one poprawę marż handlowych, dalszy dynamiczny rozwój e-commerce jak również 12% r/r wzrost powierzchni handlowej. Na koniec 2017 roku sklepy RESERVED powinny być obecne w 22 krajach poprzez otwarcie czterech nowych rynków – Serbii, Białorusi, Kazachstanu oraz Wielkiej Brytanii – we wrześniu 2017 roku flagowy sklep RESERVED zostanie otwarty przy najbardziej prestiżowej ulicy w Europie, na Oxford Street - czytamy w liście prezesa LPP.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    4,38

  • Śr

    3,23

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11907

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane