PARTNER PORTALU partner portalu - www.frigologistics.pl

62 proc. deklaruje, że decyzje o zakupie większości produktów podejmuje w domu

www.portalspozywczy.pl 11 października 2014 11:03

62 proc. Polaków deklaruje, że przed przyjściem do sklepu wie, jaki dokładnie produkt zamierza kupić, a następnie rzeczywiście go kupuje - wynika z badania zachowań zakupowych "Polski shopper A.D. 2014" przeprowadzonego przez TNS.

Częściej niż co piąty rodak (21 proc.) przed przyjściem do sklepu bierze pod uwagę kilka produktów, a konkretny z nich wybiera dopiero w sklepie, przy półce. Kolejne 5 proc. Polaków deklaruje, że podczas swojej ostatniej wyprawy do sklepu nabyło produkt, którego kupna w ogóle nie planowało przed wejściem do placówki.

Z badania TNS wynika także, że 12 proc. Polaków kupuje w sklepie inne produkty od tych, których nabycie pierwotnie planowało.

Badanie "Polski shopper A.D. 2014" wykazało również, że 46 proc. Polaków idzie na zakupy bez przygotowanej listy (ani w głowie, ani na papierze, ani w telefonie). W przypadku klientów hipermarketów, takich osób jest 35 proc., podczas gdy wśród klientów niezależnych sklepów z kanału tradycyjnego - 56 proc.

Mniej więcej co trzeci nasz rodak (35 proc.) idzie na zakupy z listą przemyślaną w głowie, podczas gdy 13 proc. wybiera się do sklepu z ogólną listą papierową, która nie uwzględnia konkretnych produktów. W odróżnieniu od nich, 4 proc. osób przebadanych przez TNS zadeklarowało, że robi zakupy z przygotowaną wcześniej szczegółową listą papierową (zawierającą nazwy konkretnych produktów, marek, smaków).

Z badania TNS wynika również, że tylko co 50 Polak (2 proc.) idzie do sklepu z listą przygotowaną w telefonie. Lista taka nie uwzględnia konkretnych produktów.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11415

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 533212

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane