REKLAMA
REKLAMA

62-proc. wzrost popularności zakupów wielokanałowych

Autor: pr, dlahandlu.pl 23 kwietnia 2015 13:21

Raport firmy dunnhumby wskazuje na globalny wzrost popularności zakupów spożywczych przez Internet, do którego przyczynili się konsumenci z takich krajów, jak Polska.

REKLAMA

Z najnowszego badania firmy dunnhumby wynika, że popularność zakupów wielokanałowych (czyli kupowania zarówno przez Internet, jak i w tradycyjnych sklepach) dynamicznie rośnie na całym świecie. Raport zawiera analizę zachowań siedmiu milionów konsumentów z 14 krajów w Europie, Azji i obu Amerykach.

Jeśli chodzi o sprzedaż internetową w Polsce, największy udział w niej mają następujące trzy kategorie: nabiał, napoje i chemia gospodarcza. Razem stanowią one 42% łącznej sprzedaży internetowej, a ich udział rośnie w miarę jak polscy konsumenci coraz lepiej poznają internetowe kanały sprzedaży.

Raport wykazuje imponujący rozwój kanału internetowego wśród konsumentów  wielokanałowych, ze wskazaniem na kraje rozwijające się, takie jak Polska, w przypadku której wzrost ten wyniósł ponad 62% w porównaniu z rokiem ubiegłym.   

Mimo rozwoju sprzedaży wielokanałowej konsumenci wciąż wydają większość pieniędzy
w sklepach wielkopowierzchniowych, a nie tylko w Internecie.

Raport podkreśla także znaczenie przemyślanej strategii wielokanałowej marek w kontekście spełniania rosnących oczekiwań klientów oraz reagowania na ich zmieniające się zachowania. Sukces danej marki jest bardziej prawdopodobny, jeśli jej grupa docelowa zbliżona jest do profilu typowego konsumenta online z rynku rozwijającego się.

Nie wszystkie marki czerpią równe korzyści z rozwoju sprzedaży wielokanałowej. Wiele z nich notuje spadki sprzedaży internetowej lub jej słabsze wyniki w porównaniu ze sprzedażą w tradycyjnych sklepach. Aby odnieść sukces w sprzedaży internetowej, firmy muszą zrozumieć różnorodność ścieżek zakupowych.

Klienci kupujący w wielu kanałach wydają miesięcznie na zakupy nawet trzy razy więcej niż konsumenci odwiedzający tradycyjne sklepy. Z kanałów internetowych korzystają w przewadze klienci kupujący artykuły spożywcze z wyższej półki, którzy pozostają wierni ulubionej sieci sklepów. Z raportu firmy dunnhumby wynika, że 60 proc. polskich klientów kupujących w wielu kanałach jest lojalnych do Tesco - to znacznie więcej niż liczba klientów lojalnych do Tesco w ogóle. 

- Z naszego badania jasno wynika, że zmienia się sposób, w jaki klienci robią zakupy. W miarę rozwoju internetowych kanałów sprzedaży polscy konsumenci będą mogli rozważać dostępne opcje zakupów wielokanałowych. Marki muszą być elastyczne, a ich właściciele powinni wykorzystywać wszelkie dostępne okazje, aby skupić się przede wszystkim na konsumentach kupujących w wielu kanałach - mówi Daria Rybińska, kierownik zespołu ds. kategorii, dunnhumby Poland.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA