63 proc. badanych przez Deloitte żywność na świąteczny stół kupi w dyskontach

Autor: dlahandlu.pl 27 listopada 2014 16:56

Według danych firmy Deloitte w 2012 r. jedynie 28 proc. badanych Polaków wybierało dyskonty, jako miejsce gdzie robili świąteczne zakupy spożywcze, rok później było to już 60 proc., a obecnie robi tak 63 proc. badanych.

W hipermarketach Tesco, Auchan, E.Leclerc, czy Carrefour zakupy świąteczne zrobi 55 proc. ankietowanych przez firmę Deloitte konsumentów. To o 2 proc. mniej niż w roku 2012.

Wśród ankietowanych osób rośnie popularność tradycyjnych, lokalnych sklepów spożywczych i piekarniczych. Aż 51 proc. badanych właśnie tam kupi żywność na święta, to o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. Symboliczny 1-proc. spadek w badaniu odnotowały supermarkety. W tym roku w sklepach typu Piotr i Paweł, Polomarket, Delikatesy Centrum, Stokrotka, czy Lewiatan zrobi zakupy świąteczne 50 proc. ankietowanych.

Z kolei 15 proc. badanych klientów zadeklarowało, że zakupy spożywcze zrobi przez internet. To o 5 proc. więcej niż rok wcześniej. W luksusowych sklepach spożywczych, zakupy przed świętami zrobi 12 proc. pytanych, zaś w sklepach całodobowych 11 proc.

36 proc. Polaków (a średnio 41 proc. respondentów we wszystkich badanych krajach) deklaruje, że będzie częściej niż przed rokiem szukało informacji o niższych cenach, specjalnych okazjach, rabatach czy bonach zakupowych w Internecie. Jedynie 6 proc. ankietowanych Polaków, częściej niż w roku poprzednim skorzysta z kredytów konsumpcyjnych oferowanych przez instytucje finansowe oraz sprzedawców detalicznych. 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane