REKLAMA
REKLAMA

66 proc. internautów co roku zmienia e-sklep z powodu słabej obsługi

Autor: dlahandlu.pl 20 maja 2016 14:06

Z badań wynika, że z wyszukiwarek cenowych korzysta ok. 80 proc. kupujących online. Jednak nawet 66 proc. internautów co roku zmienia e-sklep z powodu słabej obsługi.

REKLAMA

Polacy na zakupach online zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. 80% kupujących porównuje ceny produktów, a łatwość porównywania ofert to dla nich jeden z najważniejszych atutów internetowych poszukiwań (badania Gemius 2015). Pod względem popularności porównywarek zajmujemy pierwsze miejsce w Europie.

Największe porównywarki są w pierwszej dziesiątce najbardziej rozpoznawalnych polskich serwisów (związanych z zakupami). Stale powstają też nowe agregatory ofert, jak również coraz bardziej wyspecjalizowane aplikacje na urządzenia mobilne.

– Wraz z rozwojem technologii mobilnych znaczenie różnego rodzaju porównywarek cenowych będzie jeszcze rosnąć, co pokazują przykłady z bardziej dojrzałych rynków. Klienci otrzymują coraz bardziej zaawansowane i spersonalizowane narzędzia przeszukiwania ofert – mówi Cezary Małuj, prezes Focus Telecom Polska. Na rynku amerykańskim są aplikacje działające jak osobisty doradca. Podpowiadają kiedy, gdzie i co kupić (na podstawie preferencji użytkownika). Są również takie, które eksploatują poszczególne segmenty rynku, na przykład stacje benzynowe czy apteki, ułatwiając użytkownikowi znalezienie najtańszej, aktualnej oferty w najbliższej okolicy. Kwestią czasu jest, gdy tego rodzaju aplikacje trafią również na polski rynek.

Zanim Polacy podejmą decyzję o zakupie online, upewniają się o wiarygodności sklepu. Największą wagę przywiązują przy tym do opinii znajomych oraz na forach. Opinia o danym sklepie jest istotna dla 59% internautów (Gemius 2015). Accenture (Global Consumer Pulse Survey, 2013) przebadało klientów z 33 krajów na całym świecie, w tym z Polski. Badania jasno wskazują, że klienci coraz bardziej cenią sobie jakość obsługi i ok. 66% z nich zmienia co roku dostawców właśnie z powodu swojego niezadowolenia w tym obszarze. – Do faktycznego dokonania zakupu potrzeba również odpowiedniej jakości obsługi, ponieważ to ona buduje zaufanie klienta. Klienci oczekują obsługi szybkiej, kompetentnej, a na dodatek poprzez wybrany przez siebie kanał – podsumowuje Cezary Małuj.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA