REKLAMA
REKLAMA

70 proc. e-delikatesów nie odczuwa kryzysu

Autor: dlahandlu.pl 23 marca 2012 11:23

Jak wynika z prezentacji Grzegorza Bielickiego z e-sklepu a.pl podczas konferencji Poland &CEE Retail Business Summit 2012 niemal 70 proc. sklepów e-grocery nie odczuwała w ostatnich latach pogorszenia koniunktury zaś wszystkie e-delikatesy prognozują dalszy wzrost sprzedaży.

REKLAMA

Dynamiczny wzrost rynku zakupów spożywczych przez Internet szacuje się nawet na ponad 30 proc. rocznie. Zgodnie z szacunkami za 5 lat wartość polskiego rynku e-grocery może osiągnąć poziom 1,2-2,2 mld zł, czyli sześcio-/siedmiokrotność jego dzisiejszego stanu. Według prognoz osiągnięcie średniego poziomu europejskiego - 1,5 proc. rynku spożywczego zajmie 10 kolejnych lat.

W grudniu 2011 roku wartość dostaw a.pl wyniosła ponad 1,2 mln zł netto, co stanowi wzrost o 89 proc. w stosunku do grudnia 2010 roku. Od września 2010 roku do grudnia 2011 roku liczba zrealizowanych dostaw zwiększyła się o 404 proc., a liczba klientów o 249 proc. Najważniejszą kategorią produktową sprzedawaną przez a.pl są artykuły spożywcze, które odpowiadają za ponad 80 proc. przychodów A.pl Internet w I poł. 2011 roku. Największą popularnością cieszą się nabiał oraz woda i napoje - łącznie odpowiadają za niemal 1/3 przychodów ze sprzedaży w I poł. 2011 

Z oferty A.pl korzystają: klienci indywidualni oraz klienci biznesowi, którzy obecnie generują już 15 proc. łącznych przychodów ze sprzedaży
Klienci indywidualni to ssoby zamożne i średniozamożne, osoby zapracowane, rodzice wychowujący małe dzieci oraz osoby starsze. 

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12133

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA