REKLAMA
REKLAMA

70 proc. internautów skorzystało z oferty e-delikatesów

Autor: dlahandlu.pl 21 czerwca 2012 11:22

Wartość e-handlu w naszym kraju rośnie w tempie średnio 30 proc. rocznie. Duży potencjał wzrostu odnotowuje branża e-FMCG. Według prognoz, w ciągu dwóch najbliższych lat, ten segment polskiego rynku e-commerce wzrośnie ponad dwukrotnie i osiągnie 450 mln zł.

REKLAMA
Z analizy PayU wynika, że ponad 70 proc. internautów kupiło przynajmniej raz produkty z kategorii FMCG przez Internet. Aż co czwarty kupujący robi to regularnie średnio raz w miesiącu, a ponad połowa badanych sięgnie po takie towary w najbliższym półroczu. Polscy internauci najchętniej kupują produkty FMCG na platformach handlowych (70 proc.). W drugiej kolejności (45 proc.) wybierają sklepy internetowe, które prowadzą sprzedaż również w tradycyjnej formie.

Liczba e-sklepów w sektorze FMCG wzrasta od 2007 roku średnio o 35 proc. rocznie. Pod tym względem polski rynek jest odzwierciedleniem rynku brytyjskiego, który rozwijał się  w podobnym tempie, a dzisiaj charakteryzuje się najsilniejszym sektorem w Europie.
Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 300 e-sklepów spożywczych. Udział e-delikatesów w odniesieniu do całego rynku spożywczego kształtuje się na poziomie 0,1-0,2 proc. Dla porównania w Wielkiej Brytanii sprzedaż online stanowi 4 proc. całego rynku branży spożywczej, podczas gdy średnia europejska to 1,5 proc.

Podczas zakupów online, polscy internauci najczęściej płacą szybkim przelewem, rzadziej kartą - aż sześć na 10 osób wybiera tę pierwszą metodę. Natomiast co trzeci internauta wykonał tradycyjny przelew lub zapłacił przy odbiorze - wynika z analizy PayU.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4233

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA