REKLAMA
REKLAMA

72 proc. konsumentów kupuje w dyskontach, głównie kobiety i młodzież

Autor: MarketSide/dlahandlu.pl 27 kwietnia 2012 09:03

72 proc. konsumentów kupuje w dyskontach, głównie kobiety i młodzież

72 proc. Polaków robiło w ciągu ostatniego miesiąca zakupy w dyskontach. Jest to obecnie najbardziej popularny format sklepów. Ponad połowa (57 proc.) badanych zaopatrywała się w hipermarketach, a ponad 1/3 w supermarketach (dla 7 badanych sieci). W delikatesach i halach cash&carry zakupy robiło do 10 proc. dorosłych Polaków - wynika z badania firmy Market Side.

REKLAMA

Penetracja sklepów dyskontowych jest najsilniejsza wśród osób młodych i kobiet; te dwie grupy klientów prawdopodobnie najbardziej szukają oszczędności. Osoby z wyższym wykształceniem chętniej robią zakupy w hipermarketach niż dyskontach. Jednak w dużym stopniu wynika to ze słabszej penetracji dyskontów w dużych miastach, w których jest wysoki odsetek osób najlepiej wykształconych.
Hipermarkety mają najwyższy udział klientów wśród 30-45-latków (ponad 2/3), a najniższy wśród najstarszych badanych (44 proc.). Największa dysproporcja w penetracji między hipermarketami a dyskontami wystąpiła wśród młodych i starszych Polaków - czyli w grupach o najbardziej ograniczonej sile nabywczej.

Tylko co trzeci Polak deklarujący złą sytuację materialną i wydający do 500 zł miesięcznie na żywność, kosmetyki i chemię zrobił zakupy w hipermarkecie w ciągu ostatniego miesiąca . Z kolei delikatesy są najbardziej popularne wśród osób wydających na zakupy ponad 2 tys. zł miesięcznie.

Wśród sieci spożywczych zdecydowanym liderem pod względem penetracji jest Biedronka. W ciągu ostatniego miesiąca odwiedziło ją 60 proc. dorosłych Polaków. W przeliczeniu na populację oznacza to ponad 18 milionów dorosłych Polaków. Drugi w kolejności Lidl osiągnął 2-krotnie niższy wynik, a za nim uplasowały się największe sieci hipermarketów Tesco z wynikiem 28 proc. oraz Carrefour z wynikiem 26 proc.

 

 

  • nedpolams@op.pl 2012-05-10 09:08:58

    Zapomniano w tej wyliczance podać bardzo ważny wskaznik . 3,328% klienta oddaje mocz w toaletach przy sklepach. Wkaznik jest niski ponieważ nie wszystkie sklepy posiadają toalety dla klienta. z tego wskaznika można wyodrębnic grupy wiekowe, 36,25 % stanowią dzieci w wieku pomiędzy 0-6 lat,

    27.98% stanowią klienci w wieku 6-21 lat,19,45% stanowią klienci w wieku

    21-67 lat.Pozostała część to niokreślona grupa społeczna.

    Honorowi dawcy moczu wszystkich krajów łaczmy się w bulu.



  • 4-latek 2012-05-03 15:19:08

    Gazeta Wybiórcza też robi sondaże o POpularności Najgłupszego Rządu POlskiego Nowoczesnej Europy.Zawsze wychodzi im plus.Te sondaże są identycznie głupie.

ZOBACZ WSZYSTKIE (2)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA