REKLAMA
REKLAMA

78 proc. Polaków mogłoby płacić za zakupy 10 groszy więcej, jeżeli sklep przekazywałby żywność potrzebującym

Autor: dlahandlu.pl 23 kwietnia 2015 10:32

Zgodnie z danymi Eurostatu z 2006 roku w Polsce rocznie 300 000 ton żywności jest marnowane przez dystrybutorów żywności np. hurtownie, sklepy i sieci handlowe.Instytut badawczy MillwardBrown, na zlecenie Federacji Polskich Banków Żywności, przeprowadził badania opinii publicznej. Wynika z nich, że Polacy uważają marnowanie żywności przez sieci handlowe w sytuacji, gdy wiele osób żyje w ubóstwie, za problem, który trzeba rozwiązać.

REKLAMA

84 % Polaków uważa, że niesprzedana żywność z supermarketów powinna trafić do organizacji społecznych.  Tyle samo Polaków deklaruje, że chętniej robiłoby zakupy w sklepie, wiedząc, że przekazuje on niesprzedaną żywność, która mogłaby się zmarnować, organizacjom społecznym.

78  proc. Polaków deklaruje, że byłoby w stanie zapłacić 10 groszy więcej za zakupy w sklepie, który przekazuje niesprzedaną żywność organizacjom społecznym.

Od 1 października 2013 r. nie trzeba płacić podatku od darowizn żywności. Obecnie z Federacją Polskich Banków Żywności, w tym obszarze współpracuje pięć sieci handlowych – mówi prezes zarządu Federacji Polskich Banków Żywności Marek Borowski. - Pierwszą siecią handlową, która rozpoczęła współpracę ogólnopolską z Federacją Polskich Banków Żywności jest Tesco. Współpracę z Bankami Żywności w obszarze zapobiegania marnowaniu żywności rozpoczęły także sieci: Auchan, Carrefour, Selgros oraz Makro. – dodaje Marek Borowski

W 2013 roku w Polsce żyło 2,5 miliona osób o dochodach poniżej ustawowego minimum egzystencji wynoszącego 551 zł miesięcznie. (GUS 2014)


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11855

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA