REKLAMA
REKLAMA

80 proc. klientów wie, jaki kupi majonez zanim wejdzie do sklepu

Autor: www.dlahandlu.pl 21 kwietnia 2016 12:12

Decyzja o zakupie marki w większości jest podejmowana przed wejściem do sklepu. Na przykład w przypadku kategorii majonezów aż w ponad 80 proc., ale jeśli chodzi o lody, dużo mniej bo w 60 proc. - mówił Michał Rogowski z TNS Polska podczas konferencji "Dramat czy komedia? Zakupy w czterech aktach".

REKLAMA

Moment podjęcia decyzji jest zatem kluczowy. Klientów dzielimy na zdecydowanych, którzy wiedzą co kupią jeszcze przed wejściem do sklepu i otwartych, którzy na niektóre produkty decydują się dopiero stojąc przed sklepową półką. 

Samo nastawienie do zakupów także ma duży wpływ na zakupy. Wyróżniamy 3 typy nastawienia:
- rutynowy (kupujemy to, co zazwyczaj)
- pod presją (nagła sytuacja)
- eksplorujące (lubimy pooglądać produkty w sklepie).

Michał Rogowski analizując kategorię herbat zaznaczył, że tylko 26 proc. konsumentów kupuje markę, którą zobaczy dopiero w sklepie. W tej kategorii nabywcy eksplorujący są bardziej podatni na oddziaływanie różnych touchpointów i to poza sklepowych, co prowadzi do tego, że finalną decyzję zakupową podejmują częściej przy półce. Dla tych nabywców opakowanie i TV to główne touchpointy.

Przy zakupie herbat średnia wydatków przy nastawieniu rutynowym jest najniższa, a przy nastawieniu eksplorującym najwyższa.

 


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12382

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA