A.Blikle stawia na franczyzę

www.portalspozywczy.pl 16 lipca 2013 16:32

Firma A.Blikle chce w Warszawie otwierać własne placówki w bardzo dobrych lokalizacjach i szacuje, że rocznie będzie otwierać 4-6 lokali. Natomiast poza rynkiem warszawskim sieć kawiarni będzie rozwijać się poprzez franczyzę - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Mark Forkun, prezes firmy.

W Warszawie będziemy stopniowo otwierać własne placówki. Zamierzamy wybierać lokalizacje w centrach handlowych, w miejscach, gdzie jest duży ruch i duży potencjał. Będą to lokalizacje premium. W skali roku możemy otwierać najwyżej 4-6 placówek na terenie warszawskim - mówi Mark Forkun. Obecnie firma ma 18 placówek własnych.
A.Blikle zakłada, że główny rozwój będzie ukierunkowany na otwieranie lokali poza Warszawą. - Będą one prowadzone przez franczyzobiorców, agentów i partnerów, którzy będą chcieli zaangażować swoje własne zasoby. Mamy bardzo interesującą ofertę dla małych i dużych inwestorów - podkreśla prezes firmy.
Jak podkreśla, firma chce mieć wpływ na działalność tych placówek na każdym etapie. - Jednak nie tyle będziemy ich kontrolować, co raczej oprzemy się na partnerstwie, na zasadach i metodach zarzadzania lean management, które wywodzą się z koncernu Toyota - zastrzega.
Zwraca uwagę, że obecnie popularny jest twardy sposób współpracy z franczyzobiorcami, który stosowała do tej pory także A.Blikle, polegający na tym, że pomiędzy firmą, która wyprodukuje i jest właścicielem marki a firmą, która ma placówki jest bardzo prosta współpraca - kupujemy, wystawiamy faktury, zamykamy transakcję. Zdaniem Marka Forkuna, ten model nie sprawdza się w dzisiejszych czasach. -Wzajemna współpraca musi być bardzo bliska. My to rozumiemy i w tym kierunku idziemy - tłumaczy.
W przypadku otwierania cukiernio-kawiarni franczyzowych, jedną z podstawowych zasad, które firma A.Blikle zamierza stosować polega na tym, że obie strony wygrywają, nie ma przegranych.
- Ta zasada jest prosta - będziemy starali się znaleźć właściwych partnerów, z którymi będziemy mogli znaleźć wspólny język i wspólne wartości, następnie razem z nimi będziemy opracowywać temat lokalizacji, ludzi, szkoleń i kiedy zobaczymy, że naszemu partnerowi dobrze się powodzi, to także my osiągniemy sukces. Jednak w pierwszej kolejności naszym priorytetem jest sukces naszego partnera - jeśli będzie on miał właściwą placówkę, we właściwym miejscu i będzie ona wyposażona optymalnie, to my także automatycznie wygramy - mówi Mark Forkun.
Ponadto, współpraca z partnerami ma wyglądać tak, że osoby zatrudnione w placówkach franczyzowych muszą mieć poczucie, że pracują dla firmy Blikle, że są częścią tej sieci. - Identyfikacja z firmą musi być taka sama w Warszawie, jak i w całej Polsce, gdzie będą powstawać nasze lokale. Dlatego jednym z fundamentalnych programów, które wprowadziłem do sieci to program szkoleń "Akademia Blikle". Ma on stworzyć kompetencje, zaangażowanie i wartości pracowników w całej Polsce - dodaje.
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10690

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane