ABR SESTA: Carrefour znacząco zwiększył udział marki własnej w gazetkach

Autor: ABR SESTA 29 października 2012 11:25

Z analizy przeprowadzonej przez ABR SESTA dla portalu dlahandlu.pl (dane za okres I Q - III Q 2012) wynika, że udział marek własnych w powierzchni gazetek kanału modern trade wynosi 11% i jest podobny do udziału w roku ubiegłym. Różnice kształtują się na poziomie poszczególnych kanałów i sieci. Znaczący spadek można zauważyć tylko w kanale Cash&Carry, gdzie udział marek własnych w powierzchni gazetek handlowych spadł ogółem o 2 p.p. Wpływ na to miał głównie Eurocash, w którym udział powierzchni gazetek handlowych przeznaczanych na promocję marki własnej wyniósł tylko 7% ( w roku ubiegłym 12%). W Makro utrzymał się wysoki poziom - 21% (w stosunku do ubiegłego roku spadek tylko o 1 p.p.)

Carrefour znacząco zwiększyły udział marek własnych (o 3 p.p. z poziomu 3% do 6%). Kaufland natomiast bardzo ograniczył powierzchnie przeznaczoną na marki własne z 18% do 10%. Auchan poświęcił na markę własną tylko 3% powierzchni.
Tesco Hipermarket zmniejszył udział marek własnych, odwrotna sytuacja miała miejsce w Tesco w kanale Supermarketów, gdzie odnotowano wzrost o 2 p.p. do 13%. Na pierwszym miejscu jest niezmiennie Intermarche (27% - jest to już kolejny w tym roku wzrost udziału marek własnych w tej sieci).
W Dyskontach sytuacja marki własnej jest stabilna. Liderem jest Lidl (86%), na drugim miejscu znalazł się Aldi (42%), za nim Biedronka (34%).
Wśród małych sklepów spożywczych wyróżnia się Odido z udziałem 27%, ale co ciekawe w stosunku do 2011 roku Odido zmniejszyło udział o 5 p.p. Spadek można zauważyć również w Lewiatanie (9% z 13%).
Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

  • Max

    5,48

  • Śr

    3,36

  • Min

    1,82

» Produkty » Sklepy » Regiony

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11009

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane