ABR Sesta i Information Resources Inch wdrożą platformę do zarządzania danymi w sieciach

Autor: dlahandlu.pl 26 stycznia 2016 10:52

Instytut badawczy ABR SESTA został wyłącznym partnerem w Polsce firmy Information Resources Inch (IRi). W ten sposób zyskał dostęp do centrum analityki Big Data w obszarze marketingu i sprzedaży, które zatrudnia 250 specjalistów. Współpraca dotyczy również wdrażania platformy, o nazwie HRS, do zarządzania danymi w sieciach handlowych oraz zaawansowanej analityki.

W ramach współpracy ABR SESTA będzie przygotowywać dane do analizy i wysyłać je do IRi. Wyniki analiz zespołu IRi, w formie tabeli i modeli, będą następnie przeglądane przez zespół ABR SESTA, który na ich podstawie przygotuje raporty dla klientów. Zakres obejmuje analizy programów lojalnościowych, koszykowe, cenowe, promocyjne, mediowe, asortymentowe oraz czynniki zewnętrzne jak np. pogoda. Do globalnych klientów IRi w tym zakresie należą m.in. takie firmy jak Unilever, P&G, Danone, Nestle, Pfizer, Bayer, Henkel.

Ważnym punktem współpracy jest wdrażanie przez ABR SESTA platformy do analizy danych, o nazwie HRS (Holistic Retailers Solution), w polskich sieciach handlowych. Platforma ta daje możliwość integracji danych z wielu źródeł i ich analizy w czasie rzeczywistym. Umożliwia łączenie danych z wielu niezależnych źródeł, takich jak dane sprzedażowe na poziomie paragonów, z kart lojalnościowych, pogodowe, dane makroekonomiczne, mediowe i promocyjne, od partnerów (np. logistyczne od dostawców) i z wielu innych źródeł (np. social media). IRi wraz z ABR SESTA oferują integracje tych danych w taki sposób, aby można je było swobodnie analizować.

IRi tworzy modele predykcyjne w oparciu o dostępne dane, co umożliwia symulowanie różnych decyzji w czasie rzeczywistym. Można na przykład symulować wpływ zmian asortymentowych na obrót w danej kategorii. Po analizie danych historycznych system oblicza dla każdego produktu jego sprzedaż wyłączną, czyli taką, która nie będzie przeniesiona na inne produkty, gdy zostanie on wycofany ze sprzedaży i na tej podstawie optymalnie dobiera asortyment w kategorii.

Istotny komponent usługi HRS to platforma umożliwiająca sieciom handlowym sprzedaż danych i symulacji producentom oraz innym partnerom, dzięki czemu dla sieci jest to źródło dodatkowego dochodu, a dla producentów źródło bardzo dokładnych danych rynkowych, które pomaga lepiej rozumieć procesy rynkowe i swoje strategie sprzedażowe.

Z rozwiązań HRS korzysta ponad 2000 producentów na świecie, a także takie sieci jak Walmart, Carrefour, Tesco, 7- Eleven, REWE.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10794

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane