PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Admirał: Biorąc pod uwagę siłę nabywczą, Polacy jedzą więcej ryb niż Europejczycy

Autor: portalspozywczy.pl 23 października 2016 22:02

Biorąc pod uwagę siłę nabywczą pieniądza uważam, że Polacy spożywają dużo więcej ryb niż Europejczycy. Tutaj głównym determinantem zawsze będzie cena - mówił w trakcie debaty "Branża rybna - rynek na fali wznoszącej" Artur Ujek, dyrektor generalny Admirał.

REKLAMA

W trakcie debaty poświęconej branży rybnej Artur Ujek odniósł się do problemu spożycia ryb w naszym kraju. Dyrektor generalny spółki Admirał zwrócił uwagę na ciekawy aspekt, jakim jest siła nabywcza pieniądza. Jak podkreśli, uwzględniając możliwości nabywcze wcale nie wypadamy słabo na tle innych państw europejskich.

- Dla przykładu jeżeli weźmiemy niżej uposażonego pracownika z Niemiec, który dostaje najniższą krajową, to on może sobie kupić za to 100 kg fileta z łososia. Polak może jedynie 21 kg. Skoro tam spożycie ryb jest na poziomie 23 kg, u nas 12 kg, to biorąc pod uwagę siłę nabywczą pieniądza uważam, że Polacy spożywają dużo więcej ryb niż Europejczycy. Tutaj głównym determinantem zawsze będzie cena. Jeżeli to się nie zmieni, to nie mamy co liczyć na większe wzrosty. To będą raczej wzrosty kroczące, bardzo małe - mówił dyrektor Ujek.

W trakcie dyskusji panelista odniósł się także do głównych trendów obserwowanych obecnie na rynku. Zwrócił uwagę na rosnącą popularność produktów o mniejszej gramaturze, które są skierowane przede wszystkim do osób cierpiących na deficyt czasu, ale także dla singli.

Ujek podkreślił także duże znaczenie trendów prozdrowotnych. - Po opakowaniach doskonale widać, że stawia się na produkty bez konserwantów, barwników, czy ulepszaczy smaku - wskazał.

Co ciekawe, na rynku wyraźnie widać rosnącą ofertę ryb świeżych, pakowanych w atmosferze modyfikowanej, z czego korzystają sieci handlowe. W tym względzie nastąpiła także swoista dywersyfikacja wykorzystywanych gatunków. - Kiedyś był to głownie pstrąg. W tej chwili widać, że zarówno Lidl, Kaufland, jak i w ostatnim czasie także Biedronka mają w swojej ofercie nie tylko karpie w okresie świątecznym, ale także sporo innych ryb - wymieniał Ujek.

Dyrektor generalny firmy Admirał wskazał również na coraz lepiej radzące sobie na rynku produkty rybne gotowe do spożycia, niejednokrotnie w opakowaniach przeznaczonych do podgrzewania w mikrofalówce, które można po spożyciu wyrzucić do kosza. 

- Czy to jest trend, który się utrzyma? Przekonamy się w najbliższym czasie. Tak do już z trendami bywa. Jeżeli da się na tym zarabiać, to trend będzie się utrzymywał i będziemy rozwijać ofertę. Jeżeli nie, to będziemy szukać czegoś innego - mówił Artur Ujek, dyrektor generalny Admirał.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA