REKLAMA
REKLAMA

Adwokat: Sieci nadal będą dyktować warunki dostawcom

www.portalspozywczy.pl 30 października 2014 12:53

Nawet jeżeli zrezygnujemy z opłat półkowych, to sieci będą dyktować warunki - powiedział w rozmowie z serwisem portalspożywczy.pl Zbigniew Krüger, adwokat z kancelarii Krüger&Partnerzy.

REKLAMA
W jego ocenie, w kwestii relacji dostawcy - handel, problemem jest to, że polski rynek staje się coraz bardziej nasycony i skupiony. Przez to producentom i dostawcom coraz trudniej zyskać dostęp do kanałów dystrybucji detalicznej. Jednocześnie potencjalne wolumeny sprzedaży w jednej sieci są większe, to warunki mogą stawiać sieci detaliczne.

- Widać to zarówno w większej liczbie placówek, jak i wprowadzaniu nowych formatów. Sieci wielkoformatowe otwierają mniejsze formaty, a sieci małych sklepów szukają szans w otwieraniu większych formatów. Nawet jeżeli zrezygnujemy z opłat półkowych, to sieci będą dyktować warunki - uważa Zbigniew Krüger.

Uważa, że oczywistym rozwiązaniem byłoby po prostu stosowanie cen net/net. Wtedy rożnego rodzaju dodatkowe opłaty byłyby po prostu niepotrzebne. - Niestety w praktyce, przede wszystkim z uwagi na potrzebę ochrony tajemnic handlowych takie rozwiązanie jest raczej nierealne - mówi adwokat.

Podkreśla, że z drugiej strony należy pamiętać że sprzedawcy detaliczni mogą świadczyć rzeczywiste usługi na ręcz dostawców. - Pamiętajmy, że sieci detaliczne oferują wiele usług dla konsumentów, takich jak usługi finansowe, gastronomia i inne. Daje to nowe i rzeczywiste możliwości reklamowe i marketingowe. Dlatego każda umowa dotycząca usług świadczonych przez sieć handlowa na rzecz dostawcy winna być oceniana indywidualnie i nie możemy dopuszczać do automatyzmu - zastrzega mecenas Krüger.

I dodaje, iż przyjęcie, że w każdym przypadku mamy do czynienia z niezgodna z prawem opłatą półkową, jest niedopuszczalne. - Podobne stanowisko zajął w niedawnym wyroku dotyczącym przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, Trybunał Konstytucyjny - podkreślił.

  • konsument 2014-10-30 14:19:48

    To stwierdzenie nie bierze jednego pod uwagę. Ceny net-net sa nierealne również dlatego, że to właśnie producenci są zainteresowani tym aby być w gazetkach czy aby ich towary stały w dobrze wyeksponowanym miejscu w sklepie czy w markecie. To w oczywisty sposób napędza sprzedaż - trudno więc, żeby tego nie współfinansowali. Inną sprawą jest, że ilość opłat ze strony sieci przekroczyła poziom absurdu, podobnie jak ich uzasadnienia.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12720

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA