Agencje reklamowe naciskają na Unilever w sprawie wydłużonych terminów płatności

Autor: wirtualnemedia.pl 12 marca 2014 11:14

SAR, OFBOR, SMB i ZFPR prowadzą obecnie rozmowy z dwoma firmami - Unilever i Polpharmą, które wydłużyły terminy płatności agencjom do 90 i 120 dni, co jest niezgodne z unijnym i tym samym polskim prawem - podają wirtualnemedia.pl.

Jak mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Paweł Tyszkiewicz, prezes SAR, zarówno przedstawiciele firm jak i reprezentanci środowiska agencyjnego i marketingowego są zgodni, co do konieczności znalezienia na tym polu kompromisu. Firmy proponują terminy dłuższe niż 60 dni, ale ustawa mówi, że jest to niezgodne z prawem. Z firmą Unilever negocjacje na dzień dzisiejszy nie przyniosły spodziewanych rezultatów.

- Odpowiedź Unilever nas nie usatysfakcjonowała, dlatego jesteśmy w trakcie przygotowywania pisma z kancelarii prawnej wyjaśniającego niezgodność praktyk stosowanych przez Unilevr z unijnym, w tym polskim, prawem. Unilever 90-dniowy okres płatności uznaje za pewną biznesową tajemnicę i nie chciał wprost odpowiedzieć na zadane pytanie, jak zmierza rozwiązać ten problem. Mam nadzieję, że nasze twarde stanowisko w tej sprawie z wysłaniem pisma prawnego włącznie, pomoże nam ponownie zasiąść do stołu negocjacyjnego. Na pewno pewnego rodzaju niefrasobliwość Unilevera wiąże się z faktem podejmowania decyzji poza granicami kraju. Choć sprawdziliśmy również jakie standardy obowiązują na innych rynkach europejskich, i faktem jest, że każdy kraj reguluje je we własnym zakresie - stwierdza Tyszkiewicz.

 


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12608

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane