PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Agnieszka Górnicka na FRSiH: Gotowanie to przykład wykorzystania w marketingu ważnej potrzeby

www.portalspozywczy.pl 19 października 2016 17:46

W trakcie debaty: "Handel odpowiada na trendy: patriotyzm zakupowy, zdrowa żywność, convenience" podczas IX Forum Rynku Spożywczego i Handlu, Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry, mówiła - Gotowanie nie jest nowym trendem, bo gotujemy od zawsze, ale udało się przekształcić obowiązek gotowania w przyjemne przeżycie. Jest to przykład marketingowego wykorzystania ważnej potrzeby.

REKLAMA

Nie ma jednego wzorca konsumenta, na rynku ściera się kilka trendów, a niektóre z nich są nawet sprzeczne. W kraju, w którym przeważa przekonanie, że karkówka na grill i piwo to żelazny zestaw udanego spotkania, wegetariańskie trendy nie staną się nagle dominujące w handlu - mówiła Agnieszka Górnicka. Jednocześnie handel przyzwyczaił polskich konsumentów, że niskie ceny po prostu są. Powstaje pytanie, jak się wyróżnić, kiedy niska cena jest podstawowym warunkiem powodzenia? Można mimo wszystko zaoferować dodatkową wartość, na przykład zdrowie - niewątpliwie dla Polaków jest to jedna z najważniejszych rzeczy. Może nie zrezygnujemy z dnia na dzień z karkówki, ale zamienimy ją na przykład na grillowaną rybę - tłumaczyła.
- Znaczny odsetek konsumentów zaczął myśleć, co je i dlaczego. Dla marketerów jest to kwestia komunikacji. Obecnie mamy na sumieniu sporo grzechów w tym zakresie, np. wiele firm podszywa się na różne sposoby pod zdrową żywność. Tymczasem konsument jest obecnie coraz bardziej wyedukowany - wyjaśniała Górnicka.
Agnieszka Górnicka odniosła się również do trendu na gotowanie. - Gotowanie nie jest nowym trendem, bo gotujemy od zawsze. Natomiast w pewnym momencie zwrócono uwagę na to, że gotowanie jest dla wielu osób obowiązkiem wepchniętym między pracę zawodową a inne prace domowe. Czynność ta najzwyczajniej przestaje nas cieszyć, np. kiedy gotujemy zupę na następny dzień o 11 w nocy - mówiła.
Dodała, że pierwszą marką, która zareagowała na tę potrzebę, były Winiary. - Sieci podchwyciły ten pomysł nieco później, np. Biedronka wprowadziła przepisy do gazetki i to okazało się sukcesem. Dziś mamy wszystko: programy kulinarne w telewizji, czy Dorotę Wellman reklamującą Lidla. Udało się także przekształcić obowiązek gotowania w przyjemne, inspirujące przeżycie, z którego można czerpać satysfakcję. Jest to przykład marketingowego wykorzystania ważnej potrzeby - mówiła.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 16466

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA