Alfred Kubczak na VI FRSiH: Elastyczności formatu dyskontu zawdzięczamy dynamikę rozwoju Biedronki

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2013 18:17

- Od początku rozwoju Biedronkę cechowała duża elastyczność jeśli chodzi o format i otwieramy sklepy o powierzchni od 400-1200 mkw. Tej elastyczności zawdzięczamy dynamikę rozwoju. Nie jest łatwe zarządzanie tak złożoną siecią, w sytuacji kiedy mamy inny filar strategiczny - jakim jest spójność oferty i ceny w skali całego kraju - mówił Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska, w czasie sesji pt. "Dyskonty - wpływ ekspansywnego formatu na handel i przemysł spożywczy w Polsce" podczas VI FRSiH.

Alfred Kubczak, dyrektor ds. korporacyjnych, Jeronimo Martins Polska, zapewnił, że Biedronka stara się, żeby elastyczności w przyszłym rozwoju, było jak więcej.

- Podstawą naszego biznesu zawsze będą sklepy własne, bo mają tę zaletę, że mają jednorodną ofertę, również w wymiarze jakościowym. Zbudowaliśmy pewien model oparty na sklepach własnych i będziemy go konsekwentnie rozwijać - dodaje Alfred Kubczak.

Nie wykluczył on w przyszłości otwierania mniejszych sklepów w tych miejscach, w których są naturalne ograniczenia.

- Jednak nie do końca wiązałbym to z mniejszymi miejscowościami. W planowaniu rozwoju nie posługujemy się schematami. Każda lokalizację powinna zostać oceniona przez osoby, które są na miejscu, w którym ma powstać nowy lokal. Z naszym analiz wynika, że jest jeszcze sporo przestrzeni na polskim rynku - twierdzi ekspert.

Zdaniem Alfreda Kubczaka dzisiaj mitologizuje się format dyskontowy, a to nie on jest formatem sukcesu na naszym rynku, ale konkretni gracze, którzy działają w tym formacie.

- Mamy przykłady z przeszłości, kiedy próby o charakterze dyskontów były wyjątkowe nieudane i zaszkodziły temu formatowi. Jak bym upatrywał skuteczności rozwoju formatu jego otwartości. To jest format, który ma największą elastyczność, możliwość reagowania na zmiany trendów rynkowych, z drugiej strony jest to format oparty na optymalizacji, na konsekwentnym obniżaniu kosztów, poprawianiu sieci logistycznej pod tym kątem. I to przynosi efekty - dodaje dyrektor JMP.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11189

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane