PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Alleceny.pl: W podstawowym koszyku Alma24.pl ponosiła spektakularną porażkę cenową

Autor: dlahandlu.pl 3 listopada 2016 10:16

Alleceny.pl: W podstawowym koszyku Alma24.pl ponosiła spektakularną porażkę cenową Fot. za Shutterstock.com

Tak jak cała branża przyjmujemy zamknięcie sklepu alma24.pl z przykrością, bo był to ważny gracz na rynku handlu detalicznego. Jednakże nie jest to dla nas aż tak dużym zaskoczeniem, gdyż od dłuższego czasu obserwowaliśmy na portalu Alleceny.pl negatywne trendy dotyczące popularności e-sklepu Alma24.pl wśród naszych użytkowników - komentuje dla portalu dlahandlu.pl Adam Rzepkowski, CEO Alleceny.pl.

REKLAMA

Alma24.pl nigdy nie była w czołówce popularności wśród 300 sklepów obecnych na naszej platformie, jednakże w III kw. 2016 roku odnotowaliśmy spadek przejść bezpośrednich do Alma24.pl w porównaniu do I kw. 2016 o 59 proc. Oznacza to, że gwałtownie spadało zainteresowanie chociażby sprawdzeniem oferty handlowej tej sieci, dostępności towaru itd. Jednym z powodów coraz mniejszego zainteresowania klientów, poza coraz skromniejszym wyborem asortymentu była także kwestia wysokości cen, ustalanych przez Alma24.pl. Był to drogi sklep, nawet uwzględniając pozycjonowanie się jako delikatesy z kategorii premium, a różnice cenowe coraz mocniej podważały sens obecności marki w sieci.

Na naszej platformie porównywaliśmy w październiku 1779 produktów dostępnych w Alma24.pl i w 1260 przypadkach (aż 70% badanej oferty) – produkty tej sieci były najdroższe w sieci. Ceny wszystkich badanych produktów Alma24.pl były droższe średnio o 21 proc. w porównaniu do najniższych cen tych produktów w innych sklepach internetowych. W kategorii mięso i wędliny – różnica dochodziła do 37% na niekorzyść Alma24.pl, w przypadku ryb różnica cen była jeszcze wyższa (53%). Popularna na Alleceny.pl zdrowa żywność była w Almie droższa o 23%. Najlepiej wypadały produkty garmażeryjne (droższe o 1%) i mrożonki ( droższe o 11%).
Odpowiadając na zarzut, że ceny zawyżają marki premium oraz import chcielibyśmy wskazać przykład produktów Tymbarku – średnio droższe o 36% niż w innych sklepach, artykułów SM Gostyń - droższe o 24% oraz wędliny Morliny - droższe o 32%. Podsumowując – tylko osoba niedbająca o stan swojego portfela chciała dokonywać zakupów w tej sieci. Szeroka oferta marek premium nie może bowiem przysłonić faktu, że w podstawowym koszyku produktów Alma24.pl ponosiła spektakularną porażkę w walce z konkurencją - konkluduje Adam Rzepkowski.



WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA