PARTNERZY PORTALU Partner portalu: City Board
REKLAMA
REKLAMA

Allegro: Z promocji modowych na co dzień korzysta 55 proc. kupujących

Autor: dlahandlu.pl 1 grudnia 2016 09:48

Allegro: Z promocji modowych na co dzień korzysta 55 proc. kupujących

Każdego dnia na Allegro sprzedaje się średnio ponad 850 tysięcy przedmiotów, z czego 1/5 poprzez urządzenia mobilne; w samej kategorii Moda i Uroda klienci dokonują 3 mln transakcji miesięcznie. - Polacy szybko zmieniają swoje zwyczaje zakupowe w modzie. Wydajemy więcej, ale kupujemy mądrzej - dodaje Przemysław Budkowski, prezes Allegro.

REKLAMA

W większości dotychczasowych badań dostępnych na rynku i w powszechnej świadomości funkcjonuje stereotyp: “najlepiej sprzedaje niska cena” i “Polak kupi, jeśli jest tanio”. Tymczasem z naszego raportu oraz z obserwacji zachowań klientów w serwisie Allegro wynika, że wcale tak nie musi być.

- Wybierając ubrania i dodatki Polacy coraz większa wagę przywiązują do marek, szczególnie gdy któreś z nich lubią - mówi Celestyna Lendo-Zachariasz, menedżer kategorii moda w Allegro. - W takim przypadku cena ma zdecydowanie mniejsze znaczenie. Gdy pytamy o najważniejsze cechy produktów w kontekście konkretnej np. ulubionej marki wtedy większą rolę zaczynają odgrywać inne cechy: marka powinna być spójna z naszym gustem, gwarantować dobrą jakość produktów i być zaufana. Dobrej jakość jest też najważniejsza dla mieszkańców wsi i największych miast. Mieszkańcy zaś dużych miast doceniają w markach spójność z ich gustem. Mieszkańcy małych i średnich miast nadal zwracają bardzo dużą uwagę na cenę. Gdy myślimy o zakupach modowych w oderwaniu od marki nadal cena jest ważną sprawą - dodaje Celestyna Lendo - Zachariasz.

Z promocji modowych na co dzień korzysta bowiem 55% kupujących ubrania i dodatki.  Polacy najczęściej deklarują korzystanie z wyprzedaży sezonowych (42%), ale także z kodów rabatowych (25%) i rabatów okazyjnych, np. urodzinowych, świątecznych, czy weekendowych (25%). Lubimy też gratisy. Dobra cena nawet dla największych fanów marek nadal będzie spora pokusą.

- Marki modowe doskonale znają to zjawisko ponieważ działają w branży w której w pierwszej cenie sprzedaje się produkty tak naprawdę tylko kilka tygodni w roku - wskazuje Celestyna Lendo - Zachariasz. -  Niektóre przyjmują strategie kuszenia klienta coraz to nowszymi promocjami czy programami lojalnościowymi, inne konsekwentnie strzegą swojej polityki cenowej jeszcze inne stosują np. strategię fast fashion - dodaje Celestyna Lendo - Zachariasz.

Na podstawie dwóch edycji badania, wiemy już, że Polacy coraz rzadziej utożsamiają zainteresowanie modą ze śledzeniem najnowszych trendów i kierowaniem się nimi przy zakupach modowych. Coraz wyraźniej widać, że mamy swój styl i chcemy świadomie go budować, kupując produkty, które są nie tylko atrakcyjne cenowo, ale dobre jakościowo i wygodne oraz marki, które są spójne z naszym gustem i zaufane. Oczywiście, w każdej decyzji badania dodajemy też nowe elementy, np. w tym roku nowością jest informacja o preferowanych promocjach modowych, a także zakupach odzieży funkcjonalnej i marek premium - dodaje Katarzyna Czuchaj - Łagód, dyrektor zarządzający Mobile Institute

Raport został przygotowany na podstawie badania na grupie 1752 konsumentów, jakie zostały przeprowadzone przez Mobile Institute w formie responsywnych ankiet CAWI (Computer-Assisted Web Interview) w dniach 26 października - 3 listopada tego roku. Próba odpowiada strukturze polskich internautów pod względem płci, wieku i miejsca zamieszkania. Dodatkowo, podobnie jak w poprzedniej edycji projektu, zbadano także użytkowników Allegro (914 osób).


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 14343

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA