REKLAMA
REKLAMA

Alma Market z mniejszą stratą za pierwsze półrocze 2016 r.

Autor: www.dlahandlu.pl 3 sierpnia 2016 21:21

Alma Market z mniejszą stratą za pierwsze półrocze 2016 r. fot. Alma Market

Alma Market opublikowała wyniki finansowe za 6 miesięcy 2016 r. W tym czasie przychody ze sprzedaży działalności kontynuowanej wyniosły 719 052  tys. zł w porównaniu do 790 102 tys. zł w pierwszym półroczu 2015 r. Strata netto to 11 865 tys. zł (16 770 tys. zł straty w I pół. 2015 r.)

REKLAMA

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Alma Market S.A. zrealizowane w I półroczu 2016 roku w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego były niższe o prawie 9% tj.: 71 mln zł. Na spadek skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży decydujący wpływ miały spadki przychodów największych spółek Grupy, to jest spółki dominującej Alma Market S.A. (spadek o 43,9 mln zł r/r) oraz spółki zależnej Krakchemia S.A. (spadek o 29 mln zł r/r). Na spadek wartości zrealizowanych obrotów oraz wielkość wypracowanej marży w spółce Alma Market S.A. miały wpływ niższe obroty osiągane przez obiekty handlowe spółki związane między innymi z ograniczaniem powierzchni sprzedaży a także wychodzeniem z nierentownych lokalizacji. 

Spadek przychodów ze sprzedaży zrealizowany przez Grupę Kapitałową w pierwszym półroczu 2016 roku przełożył się na ujemny wynik na działalności operacyjnej, gdyż Grupa odnotowała w tym okresie stratę na poziomie prawie 8,0 mln zł (przy poziomie -10,6 mln zł w analogicznym okresie roku poprzedniego). 

Plany inwestycyjne Alma Market S.A. na 2016 rok zostały ograniczone. Zakłada się zmniejszenie wielkości powierzchni handlowych celem zwiększenia rentowności sprzedaży realizowanej na 1 mkw sklepu. Otwieranie nowych placówek związane będzie z zamianą miejsca sprzedaży, tak jak w przypadku uruchomienia obiektu w Galerii Matejki w Łodzi w dniu 18 maja 2016 roku w miejsce zamkniętego w lutym b.r. sklepu w łódzkiej Manufakturze lub zajęciem nowej atrakcyjnej pod względem handlowym lokalizacji, jak w przypadku otwartego w dniu 1 lipca 2016 roku sklepu w Węgrzcach w gminie Zielonki koło Krakowa.

Jak zastrzega Alma, ostateczne decyzje o uruchomieniu bądź ograniczeniu powierzchni poszczególnych obiektów handlowych będą uzależnione od możliwości uzyskania satysfakcjonujących warunków umownych.

Spółka planuje otwarcia nowych sklepów franczyzowych pod marką Alma Smart o powierzchni ok. 200-450 mkw. zlokalizowanych w centrach miast oraz na osiedlach mieszkaniowych. Wartość nakładów inwestycyjnych, które zostaną jeszcze zrealizowane w 2016 roku będzie zależna od pozyskanych środków na ten cel od partnerów, którzy wynajmują powierzchnie handlowe i ze sprzedaży innych nieruchomości i nieruchomości inwestycyjnych należących do spółki i jej spółek zależnych.

  • do im tak ! kara wraca 2016-08-06 23:58:36

    mazgaj złodziej nie płaci dostawcom

    ma pełno spraw sądowych o nie płacenie kontrachentom

    to juz koniec almy !!!!

    i nie dajcie się nabrać w sklepy frenczyzowe BO UTOPICIE WSZYSTKIE PINIADZE NA KTÓRE CIĘŻKO PRACOWALIŚCIE

    DOŚĆ SIĘ NACHAPAŁ !!!!

  • Rusłan35 2016-08-05 09:17:56

    Z jednej strony szkoda ludzi. Z drugiej strony - jeśli chodzi o pana prezesa, dobrze mu tak. Brałem kiedyś udział w rekrutacji na wyższe stanowisko w Almie i miałem wątpliwą przyjemność poznać pana Mazgaja osobiście. Gbur i burak to mało powiedziane.

  • monaco 2016-08-04 17:21:00

    THE END (ale na swoje życzenie del prezesi) 😎

ZOBACZ WSZYSTKIE (4)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12556

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA