Alma Market z mniejszą stratą za pierwszy kwartał 2016 r.

Autor: www.dlahandlu.pl 17 maja 2016 11:42

Alma Market z mniejszą stratą za pierwszy kwartał 2016 r. fot. Alma Market

GK Alma Market przedstawiła skonsolidowane sprawozdanie finansowe za I kw. 2016 r. W tym czasie przychody ze sprzedaży 367 802 tys. zł w porównaniu do 398 010 w I kw. 2015 r. Strata netto wyniosła 985 tys. zł w porównaniu do 1 806 tys. zł starty rok wcześniej.

Przychody ze sprzedaży wygenerowane przez Grupę Kapitałową Alma Market S.A. w okresie do końca marca 2016 roku zmalały o 7,6% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Na spadek skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży nominalnie o ponad 30 mln zł decydujący wpływ miały spadki przychodów największych spółek Grupy, to jest spółki zależnej Krakchemia S.A. (spadek o 15,8 mln zł r/r) oraz spółki dominującej Alma Market S.A. (spadek o ponad 14,1 mln zł r/r). Skonsolidowana strata netto wyniosła 985 tys. zł i była niższa o ponad 820 tys. zł w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.

Na spadek wartości zrealizowanych obrotów oraz wielkość wypracowanej marży w spółce Alma Market S.A. miały wpływ niskie obroty osiągane przez obiekty spółki dominującej o najniższej rentowności, z których jeden został zamknięty w I kwartale b.r. oraz utrzymująca się deflacja cen takich grup towarowych jak nabiał, mięso i wędliny, które to grupy artykułów świeżych mają istotny udział w sprzedaży spółki dominującej.

Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska S.A. zanotował wzrost sprzedaży o 0,8% (tj.: o 130 tys. zł). Pomimo to obniżenia kosztów sprzedaży i marketingu jak również kosztów ogólnego zarządu r/r spółka zrealizowała niższą marżę na sprzedanych towarach.

Zarząd będzie rekomendował Walnemu Zgromadzeniu Akcjonariuszy pokrycie straty  za rok obrotowy 2015 w kwocie 98 370 633,92 zł z kapitału zapasowego spółki dominującej.

Plany inwestycyjne Alma Market S.A. na 2016 rok zostały ograniczone. Zakłada się zmniejszenie wielkości powierzchni handlowych celem zwiększenia rentowności sprzedaży realizowanej na 1 m2 sklepu. Otwieranie nowych placówek związane będzie z zamianą miejsca sprzedaży tak jak w przypadku uruchomienia obiektu w Galerii Matejki w Łodzi w dniu 18 maja 2016 roku w miejsce zamkniętego w lutym b.r. sklepu w łódzkiej Manufakturze lub zajęciem nowej atrakcyjnej pod względem handlowym lokalizacji. Ostateczne decyzje o uruchomieniu poszczególnych obiektów handlowych będą jednak uzależnione od możliwości uzyskania satysfakcjonujących warunków umownych.

  • Marta m 2016-06-25 23:34:43

    Szkoda już czasu na zakupy w Alma. Puste półki bo nie płacą dostawcą.

  • jm 2016-05-17 18:14:00

    I co panie Jacku? jest pan wielki tylko ze wzrostu:)

  • Dostawca 2016-05-17 17:43:42

    Alma to jest zbiorowisko złodziei, którzy nie płacą za dostarczony towar i powinni jak najszybciej upaść.

ZOBACZ WSZYSTKIE (5)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10950

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane