Alma Market zwiększyła przychody o 77 mln zł

Autor: www.dlahandlu.pl 4 września 2012 09:43

Alma Market zwiększyła przychody o 77 mln zł

W okresie I półrocza 2012 roku, w odniesieniu do porównywalnego okresu roku ubiegłego, zarówno spółka dominująca Alma Market SA, jak i cała grupa kapitałowa osiągnęły wzrost przychodów ze sprzedaży. Przychody firmy ze sprzedaży w przypadku działalności kontynuowanej to 759 067 tys. zł (682 094 tys. zł w I półroczu 2011 r.). Zysk wyniósł 150 967 tys. zł (137 194 w analogicznym okresie roku ubiegłego).

Przyjęte przez spółkę dominującą Alma Market SA plany inwestycyjne na 2012 rok zakładają otwarcie czterech nowych obiektów handlowych, jednakże ostateczna liczba otwarć w bieżącym roku uwarunkowana jest terminami przekazania lokali do adaptacji przez inwestorów. Uruchomienie pierwszego z planowanych na ten rok lokali miało miejsce w maju w Gdyni, a kolejne zaplanowane jest na wrzesień w Krakowie. Biorąc pod uwagę czas potrzebny do wykonania prac adaptacyjnych przewiduje się, że otwarcie pozostałych ujętych w planach na ten rok lokali, usytuowanych na terenie aglomeracji warszawskiej, przesunie się na kolejny rok.

Nakłady inwestycyjne na przewidywane na ten rok inwestycje oszacowano na kwotę poniżej 14 mln zł, z czego dwa projekty zrealizowane w tym roku kalendarzowym wyniosą około 7 mln zł. Poza nakładami na rozwój sieci handlowej w planach inwestycyjnych spółki dominującej uwzględnione zostały również inwestycje restytucyjne i modernizacyjne, których łączna wartość nie powinna przekroczyć 2 mln zł.

- Z uwagi na ciągle istniejący potencjał rozwoju sprzedaży poprzez kanał sprzedaży internetowej oraz stosunkowo niewielkie nakłady inwestycyjne, jakich wymaga rozwój sieci e-delikatesów prowadzony w oparciu o istniejącą bazę obiektów handlowych, Alma Market SA zakłada dalszy rozwój tego kanału dystrybucji i sukcesywny przyrost wolumenu obrotów. Szacuje się, że przychody ze sprzedaży internetowej w 2012 roku wyniosą około 70 mln zł - komentują władze spółki.

Spółka zależna Krakowski Kredens Tradycja Galicyjska SA w perspektywie całego bieżącego roku planuje uruchomienie około 6 obiektów handlowych. Do dnia sporządzenia raportu za I półrocze spółka otworzyła trzy nowe sklepy, zlokalizowane w centrach handlowych w Łodzi, Kielcach i Żyrardowie.
Środki finansowe na realizacje przewidzianych na ten rok inwestycji związanych z rozwojem sieci handlowej Krakowski Kredens, szacowane są na poziomie 2 mln zł i pochodzić będą z wypracowanych przez spółkę nadwyżek finansowych oraz z kredytów bankowych, w proporcjach zależnych od ilości przyjętych do realizacji projektów.
Obecnie spółka ta posiada 40 własnych obiektów handlowych zlokalizowanych w aglomeracji warszawskiej, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Katowicach, Gdańsku, Poznaniu, Zakopanem, Zabrzu, Bielsku-Białej, Toruniu, Szczecinie, Gliwicach, Rzeszowie, Opolu, Kielcach i Żyrardowie, które oferują markę własną towarów o nazwie „Krakowski Kredens". Spółka rozwija sieć swoich małych sklepów (w granicach 40mkw. - 80mkw.) w galeriach handlowych i innych prestiżowych lokalizacjach i jednocześnie zaopatruje Delikatesy Alma w produkty marki „Krakowski Kredens". 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11056

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane