REKLAMA
REKLAMA

Alma wpisuje się w trend convenience i zmniejsza powierzchnie sklepów

Autor: dlahandlu.pl 11 lutego 2016 09:55

Alma wpisuje się w trend convenience i zmniejsza powierzchnie sklepów Na zdj. Jacek Sobczyk, dyrektor operacyjny Alma Market SA, fot. Alma

- Rok 2015 był trudnym okresem dla rynku handlowego. W szczególności walka promocyjno – cenowa odbiła się na całej branży. Jaki będzie rok 2016 r.? Gospodarka wciąż daje sobie radę, prognozy na 2016 mówią o kolejnym wzroście PKB w granicach 3,5 proc. Dlatego liczymy że kondycja polskiego rynku handlowego będzie znacznie lepsza - mówi Jacek Sobczyk, dyrektor operacyjny Alma Market SA.

REKLAMA

- Sieć delikatesów Alma i sklep internetowy alma24.pl stara się wyznaczać nowe trendy i jednocześnie podążać za wymaganiami konsumentów. Obecnie jesteśmy skupiamy się na dostosowywaniu naszego asortymentu do aktualnych potrzeb klientów. Ponadto widzimy trzy obszary, które zarówno w 2015 r. jak i w bieżącym będą miały znaczenie dla rynku handlowego w Polsce - wyjaśnia Jacek Sobczyk.

- Pierwszy to wygodne zakupy. W 2015 r. można było zaobserwować wyraźny trend wzrostu popularności sklepów w formacie szeroko rozumianego convenience. Polacy mają coraz większą świadomość wartości swojego czasu. Dlatego chcą robić codzienne zakupy w sklepach, które dają im łatwy dostęp do potrzebnych artykułów i są blisko miejsca ich zamieszkania lub po drodze z pracy. Ponadto cenią sobie, że mogą liczyć na dobrą radę ekspedienta. Tego nie znajdzie się w hipermarketach ani dyskontach. W 2016 r. ta tendencja będzie nadal wzrastać. Mniejsze sklepy blisko osiedli będą coraz bardziej oblegane przez klientów. Nasza strategia wpisuje się w te wymagania. Trzy najnowsze placówki Alma Market to sklepy delikatesowe, o średniej powierzchni 350 – 1 000 m kw., w których klienci mogą komfortowo zrobić zakupy i szybko wrócić z nimi do domu - mówi dyrektor operacyjny Almy.

Według Jacka Sobczyka drugi trend to świadome zakupy. - Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że spożywane produkty mają kolosalny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie. Od dawna staramy się w Almie działać zgodnie z zasadą „jestem tym co jem” i naszym klientom oferujemy produkty, które są nie tylko smaczne, ale także mają czysty skład. Jako polska firma wspieramy lokalnych producentów. W 2016 r. będziemy nadal wspierać naszych klientów w tym zakresie i doradzać im jak wybierać jedzenie, które dobrze wpływa na zdrowie - dodaje Sobczyk.

Ponadto Alma Market stawia na e-commerce. - Jesteśmy liderem polskiego rynku w obszarze sprzedaży internetowej artykułów spożywczych. Intensywnie rozwijamy ten kanał, widząc ogromny potencjał w nowym sposobie kupowania żywności przez Polaków. Pod koniec 2015 r. jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy sieć coolomatów do odbioru zakupów na stacjach benzynowych, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klienta, którzy mogą odebrać gotowe zakupy np. po drodze z pracy - mówi Jacek Sobczyk.

  • Fan 2016-11-22 17:48:06

    Wreszcie go wyrzucili! Niestety chyba za późno! Nie da się szybko naprawić tego co ten Pan narobił!

  • tak 2016-05-26 11:44:32

    Pracowałam w alma24. Porażka .Wszystko do zrobienia ręcznie-kompletowanie, kasowanie, wyciąganie towaru na rampę w wielkich skrzyniach bez "paleciaka" . Bez żadnej nowoczesnej mechanizacji. A robią to kobiety za najniższą krajową i Ukrainki.

  • koko 2016-02-16 17:19:04

    panie j.s -ten uśmieszek,ten wzrok - widzisz sie w lustrze ??? chyba wielka mgła! przy innym prezesie to byś juz dawno wy ł chłopczyku

ZOBACZ WSZYSTKIE (8)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4835

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA