REKLAMA
REKLAMA

Amazon nr 1 w handlu detalicznym, Lidl na 19. miejscu

Autor: dlahandlu.pl 20 czerwca 2016 12:14

Amazon odzyskał miano najcenniejszej globalnej marki w sektorze handlu detalicznego w rankingu BrandZ Top 100 za rok 2016 według Millward Brown - podają wirtualnemedia.pl

REKLAMA

W rankingu Amazon zamienił się miejscami z chińskim detalistą internetowym Alibaba, który zajmuje miejsce numer dwa w sektorze detalicznym (serwis stracił 26 proc. i jest wyceniany na 49,2 mld dolarów.)

Amazon poszerzał zasięg swojego działania, przejmując wysyłkę własnych towarów. Ponadto marka poszerzyła ofertę o Amazon Dash, czyli automatyczne zamawianie podstawowych artykułów szybkozbywalnych. Działania te utorowały firmie drogę do skoku wartości o 59 proc., dzięki czemu marka Amazon jest obecnie warta niemal 100 mld USD.

Łączna wartość pierwszej dwudziestki firm handlowych osiągnęła 377 mld USD. Kluczowym czynnikiem sukcesu wielu marek z Top 20, które odnotowały wzrost wartości, była umiejętność stosowania płynnie funkcjonujących strategii wielokanałowych.

Na trzecim miejscu znalazła się sieć The Home Depot (wzrost o 32 proc. do 36,4 mld USD), na 4. Walmart (spadek o 23 proc. do 27,2 mld USD), na 5. IKEA (wzrost o 6 proc. do 18 mld USD), na 6. Costco (wzrost o 29 proc. do 14,4 mld USD), na 8. Aldi (wzrost o 4 proc. do 12 mld USD), na 10 Ebay(spadek o 19 proc. do 11,5 mld USD), na 15. Tesco (spadek o 5 proc. do 9 mld USD), na 17. Carrefour  (spadek o 3 proc. do 7,7 mld USD) a na 19. Lidl (wzrost o 14 proc. do 6,8 mld USD)


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 12967

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA