Ambra rusza z procesem optymalizacji kosztów operacyjnych

www.portalspozywczy.pl 18 lutego 2013 10:21

W I półroczu roku obrotowego 2012/13 Ambra zanotowała przychody netto w wysokości 268,7 mln zł, co oznacza spadek o 1 proc. vs. rok wcześniej. W samym drugim kwartale przychody wyniosły 188,7 mln zł (wzrost o 0,8 proc.). W minionym półroczu zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej ukształtował się na poziomie 22,37 mln zł (spadek o 4,4 proc.), a w kwartale - 20,7 mln zł (wzrost o 0,4 proc.).

- W drugim kwartale roku obrotowego 2012/2013 Grupa Ambra koncentrowała się na poprawie dynamiki sprzedaży po wprowadzonych w poprzednim kwartale znaczących podwyżkach cen głównych marek. Średnia cena sprzedaży netto wzrosła w drugim kwartale roku obrotowego do 6,38 zł za butelkę 0,75 l, tj. o 8,5 proc. Mimo znaczących podwyżek cen przychody ze sprzedaży netto wzrosły w drugim kwartale roku obrotowego 2012/2013 o 0,8 proc., a wzrost został zrealizowany na wszystkich rynkach działalności grupy - podała Ambra w raporcie półrocznym.

W obliczu spowolnienia konsumpcji obserwowanego w Polsce i na innych rynkach, Grupa Ambra rozpoczęła proces optymalizacji kosztów operacyjnych obejmujących wynagrodzenia, pozostałe koszty działalności operacyjnej i amortyzację.

W grudniu 2012 r. podjęta została decyzja o zakończeniu produkcji win stołowych w winiarni należącej do spółki zależnej Vinarstvi Zajeci s.r.o. w Czechach. Produkcja ta z uwagi na jej niewielką skalę i pogorszone warunki zaopatrzenia w surowce na rynku lokalnym przynosiła od poprzedniego roku obrotowego straty (w roku 2011/2012 w kwocie 2 mln zł). Jednorazowe koszty zamknięcia zakładu zostały wykazane w pozycji pozostałe koszty operacyjne i obciążyły wynik kwotą 3,3 mln zł.

- W drugim półroczu roku obrotowego 2012/2013 Grupa Ambra oczekuje dodatniej dynamiki sprzedaży pomimo pogarszających się nastrojów konsumenckich i niskiej konsumpcji. W tych pogorszonych warunkach Grupa Ambra będzie w dalszym ciągu optymalizować swój model biznesowy integrując zarządzanie kanałami dystrybucji, upraszczając struktury zarządzania, w celu zwiększenia efektywności realizacji celów rynkowych. Podjęta w styczniu 2013 r. decyzja o połączeniu spółki Ambra S.A. ze spółkami Centrum Wina - Dystrybucja Sp. z o. o. oraz Capricorn Investments Sp. z o. o. przyczyni się do lepszej realizacji tych celów rynkowych oraz umożliwi osiągnięcie znaczących synergii kosztowych - podano w raporcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane