Ambra szacuje wartość rynku cydru na 130 mln zł

www.portalspozywczy.pl 17 maja 2016 15:23

Konsumpcja cydru w Polsce może wzrosnąć w 2016 roku do 15 mln litrów, a wartość rynku osiągnie 130 mln zł. To prawie połowa polskiego rynku win musujących – szacuje Grupa Ambra.

- Rynek rośnie. W ubiegłym roku przekroczył 10 mln litrów. W 2016 r. spodziewamy się ponownie kilkudziesięcioprocentowego wzrostu. Potencjał rynku oceniamy na 1–2 proc. ilościowej konsumpcji piwa, co oznacza nawet 80 mln litrów rocznie - mówi prezes Grupy Ambra Robert Ogór.

W 2013 roku sprzedaż cydru w Polsce sięgnęła około 2 miliona litrów, podczas gdy w 2014 roku było to już ok. 9-10 miliona litrów.

Dziś ok. 30 proc. dorosłych konsumentów deklaruje, że spróbowało cydru w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Do spożycia piwa przyznaje się ponad 70 proc. Polaków.

- Cydr wypity w Polsce w 2015 r. przewyższył wielkość konsumpcji takich alkoholi jak wermut, brandy, rum czy gin - podkreśla Michał Rozalicz, dyrektor marketingu Ambry.

Konsumenci stawiają na produkt naturalny, wytwarzany ze świeżo tłoczonego soku z jabłek, nie z koncentratu. Istotna jest regionalność, pochodzenie produktu, jego tożsamość. To podkreśla jego autentyczność i wysoką jakość. Co drugi litr cydru wypijany w Polsce to Cydr Lubelski, wytwarzany ze świeżego soku z polskich jabłek.

W tym sezonie Grupa Ambra wprowadza nową edycję limitowaną Perry Lubelski, wytwarzany ze świeżo tłoczonego soku ze słodkich polskich gruszek odmiany Konferencja. Jesienią do stałej oferty wejdzie jednoodmianowy Cydr Lubelski Słodka Antonówka.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4153

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane