Ambra: Wzrost sprzedaży win stołowych i musujących we wszystkich kanałach dystrybucji

Autor: dlahandlu.pl 12 maja 2016 11:05

W trzecim kwartale roku obrotowego 2015/2016 zakończonym 31 marca 2016 roku Grupa AMBRA zwiększyła przychody ze sprzedaży o rekordowe 15,4%. Najszybciej rosła sprzedaż na polskim rynku win stołowych i musujących oraz w Rumunii. Dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży osiągnięty został przede wszystkim dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży win stołowych i musujących we wszystkich kanałach dystrybucji w Polsce.

Jeszcze szybciej rosła sprzedaż na rynku rumuńskim, na którym Grupa AMBRA zwiększyła
udziały rynkowe w rynku win musujących oraz zwiększyła sprzedaż alkoholi mocnych. Pomimo
osłabienia złotego rentowność marży ze sprzedaży nie uległa znaczącemu pogorszeniu w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego i wyniosła 40,2%.
Równolegle do wzrostu sprzedaży Grupa AMBRA kontynuowała prowadzone w poprzednich okresach programy optymalizacji kosztów operacyjnych i zwiększyła rentowność zysku brutto ze sprzedaży, który wyniósł 21,7 mln zł w trzecim kwartale roku obrotowego 2015/2016 i był o 4,0 mln zł, czyli o 22,5% wyższy niż przed rokiem.

Ze względu na sezonowość sprzedaży trzeci kwartał pozostał okresem, w którym Grupa AMBRA
ponosi stratę netto. Jednak dzięki bardzo dobrym wynikom sprzedaży i optymalizacji kosztów operacyjnych strata przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej zmniejszyła się do poziomu 4,4 mln zł, czyli była niższa o 1,9 mln zł niż rok wcześniej. Biorąc jednak pod uwagę ujęty rok
wcześniej jednorazowy zysk na przejęciu większościowego udziału w spółce Winezja.pl Sp. z o.o. w
kwocie 1,3 mln zł, kwartalny wynik netto w bieżącym roku obrotowym był lepszy o 3,3 mln zł.

Podobnie jak w poprzednich latach w trzecim kwartale roku obrotowego Grupa AMBRA obniżyła
zadłużenie inkasując wpływy ze sprzedaży z drugiego, najlepszego kwartału. Na 31 marca 2016 roku
zadłużenie oprocentowane netto wyniosło 38,9 mln zł i było niższe niż rok wcześniej o 7,7 mln zł. Tym
samym wskaźnik dług/EBITDA spadł poniżej 1,0.

Tak silna dynamika przychodów ze sprzedaży w trzecim kwartale jest jednym z najwyższych
wskaźników wzrostu w tym okresie w ostatnich latach. Perspektywa dalszego rozwoju sprzedaży w
kolejnych kwartałach i trend zmniejszania zadłużenia powinny pozwolić nam utrzymać warunki do
kontynuowania naszej polityki wysokiej dywidendy – stwierdza Robert Ogór, prezes Grupy AMBRA.

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, EL SOL, PICCOLO,
CYDR LUBELSKI czy PLISKA to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku. Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej.

W czerwcu 2005 r. AMBRA zadebiutowała na GPW w Warszawie S.A. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG, który jest światowym liderem w produkcji i dystrybucji win musujących. Jego akcje notowane są na giełdzie we Frankfurcie.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11084

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane