AmRest: Będziemy się koncentrować na znanych i sprawdzonych markach

www.portalspozywczy.pl 7 listopada 2014 10:59

Wspaniałe wyniki trzeciego kwartału utwierdzają nas w słuszności podjętej przez nas decyzji o koncentracji uwagi na naszych dojrzałych i sprawdzonych markach. Strategia ta jest długoterminowa i z pewnością przyczyni się do dalszego wzrostu wartości firmy AmRest - mówi Henry McGovern, przewodniczącego rady nadzorczej grupy AmRest.

- Cieszymy się niezmiernie, że po raz kolejny w tym roku możemy poszczycić się wyjątkowymi wynikami Grupy AmRest. Przychody ze sprzedaży w trzecim kwartale tego roku wzrosły o 9,9 proc. do 765 mln zł, a zysk na poziomie EBITDA był o 30 proc. wyższy w porównaniu z zeszłym i po raz pierwszy w historii przekroczył barierę 100 mln zł - komentuje Henry McGovern, przewodniczącego rady nadzorczej.

Jak tłumaczy, wspaniałe rezultaty są efektem pozytywnych trendów sprzedaży porównywalnej (LFL) we wszystkich dywizjach, dynamiki nowych otwarć, jak również dalszej poprawy marż w poszczególnych markach. - Jesteśmy przekonani, że trendy te są trwałe, a w kolejnych kwartałach będziemy świadkami dalszej poprawy wyników. W największym stopniu do sukcesu całej Grupy przyczyniła się dywizja Europy Środkowo-Wschodniej (CE). Zysk EBITDA w III kw. 2014 wyniósł 64 mln zł, co przełożyło się na rekordowo wysoką marżę EBITDA na poziomie 14,4 proc. Wśród wielu czynników wpływających na poprawę zyskowności w CE należy wspomnieć przede wszystkim o utrzymujących się pozytywnych trendach LFL w każdej z czterech marek obecnych w regionie, a także poprawiającej się efektywności w obszarach kosztów pracy i ogólnego zarządu (G&A), efektach negocjacji czynszowych i niższej presji na koszty surowców. Warto zaznaczyć, że marka Burger King kontynuuje poprawę zyskowności i w III kw. 2014 po raz kolejny osiągnęła dodatni wynik na poziomie EBITDA. Dodatkowo, wsparta rosnącymi trendami sprzedażowymi zyskowność naszej największej marki w portfelu - KFC - utrzymała się na rekordowo wysokich poziomach. Cieszymy się, że nasze wysiłki koncentrujące się na poprawie wyników biznesu podstawowego przynoszą spodziewane owoce - mówi McGovern.

Potwierdza, że sytuacja na rynku rosyjskim pozostaje dobra, pomimo niesprzyjających warunków politycznych. - Dwucyfrowe wzrosty LFL oraz dynamiczne tempo nowych otwarć przełożyły się na 10,3-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży w III kw. 2014, a dzięki rozmaitym inicjatywom kosztowym udało nam się obniżyć koszty pracy i pośrednie koszty prowadzenia restauracji. Aktywne zarządzanie łańcuchem dostaw pozwala nam neutralizować rosnącą presję na koszty surowców.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10380

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane