AmRest przeznaczy 50 mln zł na modernizację wybranych restauracji

Autor: PAP 24 sierpnia 2010 23:41

AmRest chce w kolejnych latach w Europie Środkowo-Wschodniej kontynuować około 20-proc. roczny wzrost przychodów ze sprzedaży i obecnie nie planuje kolejnych przejęć w tym roku. Spółka podała, że w całym 2010 roku planuje przeznaczyć na modernizację wybranych istniejących restauracji około 50 mln zł. Znaczną część tego budżetu renowacji pochłoną działania modernizacyjne w Polsce.

AmRest podał, że jego celem w Europie Środkowo-Wschodniej jest dalszy rozwój najbardziej rozwiniętej marki grupy, KFC, poprzez otwieranie nowych restauracji oraz zwiększenie sprzedaży w istniejących restauracjach, a także rozwijanie nowych marek, Burger King i Starbucks, poprzez otwieranie nowych restauracji głównie na podstawowych rynkach w Polsce i Czechach.

"Zarząd przewiduje, że rozwój długoterminowy będzie finansowany w większości poprzez środki własne. Dodatkowo Spółka nie wyklucza przyspieszenia rozwoju, które może wiązać się z dodatkowym finansowaniem zewnętrznym".

Zysk netto grupy AmRest przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej wyniósł w II kwartale 2010 roku 12,4 mln zł. Zysk operacyjny grupy wyniósł w II kwartale 2010 roku 13,26 mln zł wobec 15,28 mln zł EBIT przed rokiem i był niższy od oczekiwań analityków na poziomie 21,4 mln zł.

Przychody grupy AmRest wyniosły 500,92 mln zł wobec 513,83 mln zł rok wcześniej.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10674

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane