PARTNER PORTALU Partner portalu: Herosi Polskiej Przedsiębiorczości

Analitycy: Agresywna polityka promocyjna dyskontów odbije się na rentowności Biedronki

Autor: dlahandlu.pl 26 sierpnia 2016 10:25

Analitycy: Agresywna polityka promocyjna dyskontów odbije się na rentowności Biedronki fot. Shutterstock

W opinii analityków Banku Haitong agresywna polityka promocyjna, która rozpętała się na rynku między dyskontami (oferowanie bonów na kolejne zakupy) będzie miała wpływ na rentowność sieci Biedronka.

W opinii analityków Haitong Bank, start tych akcji promocyjnych w końcówce sierpnia nie jest przypadkowy, gdyż moment powrotu uczniów do szkoły po wakacjach to bardzo ważny okres dla detalistów spożywczych. W tym roku efekt ten wzmocniony jest przez dodatkowy dochód rozporządzalny pochodzący z subwencji 500 +. W drugim kwartale było już kilka podobnych promocji, prowadzonych przez Lilda i Biedronkę i w opinii analityków był to jeden z czynników, bardzo dobrych wyników LFL osiągniętych przez Biedronkę w poprzednim kwartale, wzrostu wolumenu  sprzedaży sieci, który przełożył się na wzrost marży EBITDA Biedronki. Zdaniem analityków pomimo silnej konkurencji podobny efekt powtórzy się w 2H16.

22 sierpnia Lidl zaoferował klientom bon w wysokości 20 złotych za zakupy w wysokości 100 zł. Od 25 sierpnia sieć zwiększyła wartość bonu i za każde zakupy za 100 zł oferuje bon o wartości 30 zł na kolejne zakupy. Dodatkowo, każdy klient, który odebrał już bon o niższej wartości (20 zł) otrzyma na wymianę bon za 30 zł.

Z kolei Biedronka w promocji trwającej od 23 do 28 sierpnia oferowała klientom natychmiastowy rabat w wysokości 25 zł, ale za zakupy o wartości minimum 199 zł.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 9726

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 923188
Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane