Analitycy: Biedronka pokaże mocną poprawę efektywności sprzedaży

www.portalspozywczy.pl 3 maja 2015 18:25

Analitycy Domu Maklerskiego mBanku prognozują, że modernizacja sklepów, zwiększenie oferty produktowej, mniejsza presja ze strony deflacji cen żywności i pozytywny wpływ spadku kursu euro/złoty powinny przełożyć się na wzrost przychodów w sieci Biedronka. Jednocześnie oceniają, że brak jest perspektyw powrotu do wysokiej dynamiki poprawy wyników spółki Jeronimo Martins w krótkim terminie.

Zdaniem analityków Domu Maklerskiego mBanku po wzroście ceny akcji Jeronimo Martins o 40 proc. YTD (ang. Year-To-Date), spółka jest wyceniona z 41 proc. premią do grupy porównawczej na EV/EBITDA 2015 r. oraz 20 proc. premią na P/E 2015 r.

Według analityków, tak wysoka kapitalizacja JM nie znajduje uzasadnienia ze względu trzy trzy kwestie. Po pierwsze ograniczenie tempa rozwoju sieci Biedronka do 4,7 proc. 2014-17P CAGR (vs. 11,9 proc. 2010-14 CAGR). Po drugie oczekiwane obniżenie rentowności EBITDA sieci Biedronka do odpowiednio 6,6 proc. oraz 6,7 proc. w latach 2015/16 (vs. 7,8 proc./6,8 proc. w latach 2013/14). I po trzecie presji na wynik EBITDA z tytułu rozwijania sieci Hebe oraz Ara. Wszystkie te czynniki powinny przełożyć się na niższą dynamikę wzrostu EBITDA (7,9 proc. 2014-17P CAGR vs. 15,7 proc. 2010-13 CAGR).

Biorąc pod uwagę zmniejszenie tempa poprawy wyników JM oraz brak perspektyw powrotu do wysokiej dynamiki w krótkim terminie, analitycy DM mBanku uważają, że obecna wycena spółki nie jest uzasadniona. Rozpoczynamy wydawanie rekomendacji dla JM z zaleceniem inwestycyjnym redukcji oraz ceną docelową 10,70 EUR/akcję (8,4 proc. potencjał spadku).

Powrót do wysokich wzrostów wyników możliwy po roku 2017. Jeronimo Martins ograniczyło plany dotyczące rozwoju sieci Biedronka, jednocześnie stawiając na rozwój sieci drogerii Hebe w Polsce oraz dyskontów Ara w Kolumbii.

Według analityków DM mBanku pływ obydwu biznesów na wyniki spółki można rozpatrywać w perspektywie średnio i długoterminowej. W latach 2015-17 oczekują oni negatywnej presji na wynik EBITDA grupy z tytułu nowych biznesów na średniorocznym poziomie 56 mln euro. Wydatki na rozwój Hebe oraz Ara będą jednym z czynników wpływających na spadek dynamiki zysku netto z 33,9 proc. 2010-13 CAGR do 14,4 proc. 2014-17P CAGR.

Eksperci prognozują, że modernizacja sklepów, zwiększenie oferty produktowej, mniejsza presja ze strony deflacji cen żywności (od drugiej połowy 2015 r.) i pozytywny wpływ spadku kursu euro/złoty powinny przełożyć się na 8,5-proc. (2014-17P CAGR) wzrost przychodów w sieci Biedronka (vs. 17 proc. 2010-13 CAGR). Pozwoli to spółce zbliżyć się do celu strategicznego 11 mld euro w 2017 r. z przychodami na poziomie 10,78 mld euro.


WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11127

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane