REKLAMA
REKLAMA

Analitycy: Biedronka szybko nie wejdzie w sprzedaż internetową

Autor: DM PKO BP, dlahandlu.pl 8 grudnia 2015 12:10

Obecnie żadna marka Jeronimo Martins nie posiada kanału sprzedaży internetowej. Jednak według COO Grupy Jeronimo Martins, Pedro Pereira da Silva, prędzej czy później sprzedaż internetowa stanie się jednym z kanałów sprzedaży. - W przypadku polskiego rynku, obecny jednak niski udział sprzedaży internetowej żywności w całym rynku, (0,25% całego rynku w 2014) każe przypuszczać, że stworzenie tego kanału sprzedaży nie nastąpi szybko - uważają analitycy DM PKO BP.

REKLAMA

Jak wskazują analitycy, handel żywnością przez internet znajduje się w Polsce we wczesnej fazie rozwoju. Według raportu E-commerce in Europe 2014, sporządzonym przez PostNord, żywność stanowiła 4% produktów kupionych online, a zakupów żywności przez internet dokonało 0,8 mln Polaków. Ze wskaźnikiem 4% Polska znajduje się na poziomie Włoch i krajów Beneluksu, natomiast w Niemczech i Francji odsetek ten wynosi 11% a w Wielkiej Brytanii 27%.

Tesco szacuje, że w 2014 roku wartość e-handlu żywnością przez internet wyniosła blisko 500 mln zł, zatem około 0,25% całego obrotu żywnością. Jednak dynamika rynku jest bardzo wysoka i wynosi 20 - 25% rocznie. Swoje sklepy internetowe posiada Tesco, Alma, Auchan, Leclerc, Piotr i Paweł oraz należące częściowo do Eurocash Frisco.pl.

Jeronimo Martins kontrolowane jest przez Sociedade Francisco Manuel dos Santos, SGPS, S.A., spółkę kontrolowaną przez rodzinę dos Santos, założycieli spółki. Sociedade Francisco Manuel dos Santos posiada 56,1% akcji. Pozostała część akcjonariatu stanowi free float. Według agencji Bloomberg w akcjonariacie dominują inwestorzy ze Stanów Zjednoczonych, Luksemburga, Wielkiej Brytanii i Francji. Polscy inwestorzy posiadają jedynie 0,5% akcji Jeronimo Martins.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13230

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA