Analitycy: Biedronka zmuszona jest do poszerzenia asortymentu

www.portalspozywczy.pl 17 listopada 2014 17:08

Jeronimo Martins zamierza wzmocnić swoją pozycję w asortymencie zarówno tradycyjnym, jak również w kategoriach mniejszych, rozwojowych, w przypadku których cały czas istnieje spore pole do wzrostu. Znaczna część klientów Biedronki nie kupuje takich produktów jak mięso, wędliny, chleb, owoce oraz warzywa, przez co sieć jest zmuszona do poszerzenia asortymentu oraz poprawy ekspozycji (m.in. mniej palet, więcej półek sklepowych i displayów) - komentują ogłoszone w minionym tygodniu plany inwestycyjne Jeronimo Martins analitycy Banco Espirito Santo de Investimento.

Jeronimo Martins spodziewa się wzrostu standardowego asortymentu o 30-40 proc. Równocześnie w Biedronce dojdzie do redukcji o 30 proc. produktów in-outowych, w większości w kategorii non-food, która, zdaniem Jeronimo Martins, jest mocno wymagająca pod względem logistyki i zarządzania niesprzedanymi towarami. Portugalska firma chce ograniczyć asortyment in-outowy do produktów sezonowych oraz kampanii tematycznych (kategoria food).

Właściciel Biedronki w najbliższym czasie stanie przed wyzwaniem zmodyfikowania asortymentu w taki sposób, aby odpowiadał on zarówno klientom wielkomiejskim, jak i klientom mieszkającym w terenach wiejskich. Liczba SKU w Biedronce ma wzrosnąć z tego względu o 25 proc.

Analitycy Banco Espirito Santo odwiedzili kilka sklepów, w których Biedronka prowadzi testy nowych rozwiązań, w tym poszerzonego asortymentu (1350 SKU) w kategoriach mięsa, wędlin, produktów gotowych do spożycia, nabiału, kosmetyków i wina.

"Sklepy wyglądają ładniej i sądzimy, że jest to krok w dobrym kierunku. Mimo to, nie jesteśmy pewni, czy te zmiany doprowadzą do tak dużego wzrostu przeciętnego koszyka, jak wynika z zapowiedzi Jeronimo Martins. Dla przykładu, sieć Mercadona (portugalski dyskont - dop. red.) w latach 2013-2014 wprowadziła podobne zmiany, poszerzając swoją ofertę produktów świeżych oraz obsługę klienta, jednak jak wynika z danych panelu Kantar, wpływ tych zmian na sprzedaż LfL sieci jak dotąd był wyciszony" - komentują analitycy Espirito Santo.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10851

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane