REKLAMA
REKLAMA

Analitycy: Tesco nie może sobie pozwolić na dalsze cięcia cen

Autor: The Telegraph/dlahandlu.pl 11 czerwca 2015 10:21

Trzy z czterech największych sieci supermarketów w Wielkiej Brytanii (Tesco, Sainsbury's i Morrisons) nie mogą sobie pozwolić na dalsze obniżki cen, jeśli chcą zapobiec kolejnym spadkom przychodów w ciągu 12-18 miesięcy. Według agencji Moody’s,  jedyną siecią, która ma zasoby finansowe pozwalające na cięcia cen jest Asda.

REKLAMA

"Wielka czwórka" czyli Tesco, Asda, Sainsbury i Morrison już przeznaczyły setki milionów funtów na próby powstrzymania spadku sprzedaży i zwiększenia konkurencyjności w stosunku do sieci Aldi i Lidl.

Tesco, Asda, Sainsbury i Morrison już przeznaczyły setki milionów funtów na obniżenie cen, aby spróbować powstrzymać spadki sprzedaży i powstrzymanie rozwoju Aldi i Lidl.

Pomimo, że obniżki cen pomogły supermarketom odzyskać klientów, nie zatrzymały wzrostu rentowności sklepów działających pod szyldem Lidl i Aldi.

Zdaniem analityków istnieje ryzyko, że niektórzy uczestnicy rynku będą nadal starali się bronić swoich udziałów w rynku poprzez znaczne obniżki cen, prowokując podobne działania ze strony konkurentów.

Moody przewiduje, że Aldi i Lidl będą zwiększać swój udział w brytyjskim rynku przez następny rok, do czasu aż osiągną 12-15 proc. udziały w rynku.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 13520

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA