Analitycy: W 2015 r. udział Biedronki w polskim rynku FMCG może wzrosnąć do 20 proc.

Autor: PAP 14 października 2011 13:22

Analitycy: W 2015 r. udział Biedronki w polskim rynku FMCG może wzrosnąć do 20 proc.

Analitycy Erste, w rekomendacji z 14 października dla Grupy Jeronimo Martins, oceniają, że Biedronka może w kolejnych latach utrzymać wysokie tempo wzrostu dzięki szybkiej ekspansji, wysokiej sprzedaży porównywalnej i nowym modelom biznesowym. Prognozują, że w 2015 roku udział Biedronki w polskim rynku FMCG może wzrosnąć do ok. 20 proc., a EBITDA spółki może zwiększyć się do ponad 820 mln euro z prawie 400 mln euro w 2010 roku.

- W naszej opinii, polski oddział Jeronimo Martins, pod marką Biedronka, utrzyma szybkie tempo wzrostu przychodów i zysków, dzięki otwarciu nowych sklepów (z obecnych 1.700 do planowanych 3.000 w średnim terminie pięciu lat), wysokiej sprzedaży porównywalnej (wprowadzenie nowych produktów i stopniowe przejście w segment supermarketów) oraz uruchomieniu nowych modeli biznesowych (drogerie, apteki itp.) - napisano w raporcie Erste.
- Niski poziom długu netto i zdrowe przepływy operacyjne ułatwiają Biedronce szybkie tempo ekspansji w Polsce. Dodatkowo, potencjalne spowolnienie polskiej gospodarki naszym zdaniem przyśpieszy ekspansję Biedronki na polskim rynku FMCG, z powodu ekspozycji na niższy segment rynku i spadek kosztów inwestycyjnych - dodano.
Podobał się artykuł? Podziel się!
  • ziuteczek 2011-10-18 15:46:26

    A co na to Biedroń?

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 11086

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane