Analitycy: Wpływ Wielkanocy na sprzedaż był słaby

Autor: dlahandlu.pl 26 kwietnia 2012 09:42

Sprzedaż detaliczna wzrosła w marcu o 10,7 proc. w ujęciu rocznym wobec 13,7 proc. wzrostu odnotowanego w poprzednim miesiącu. Zdaniem analityków BRE Banku w kolejnych miesiącach dynamika sprzedaży detalicznej będzie nadal spadać.

W ujęciu miesięcznym wzrost sprzedaży wyniósł 15,7 proc. (wobec 18,8 proc. w analogicznym okresie poprzedniego roku) - Mimo sprzyjającego układu świąt, dynamika sprzedaży pozostała relatywnie słaba i zgodna z naszymi oczekiwaniami - komentuje Ernest Pytlarczyk, główny ekonomista BRE Banku. - Efekt wielkanocnej sprzedaży był w tym roku wyjątkowo słaby, co widać po kategoriach sprzedaż żywności i sprzedaż w niewyspecjalizowanych sklepach - dodaje.

- Podtrzymujemy nasze tezy z poprzedniego miesiąca, że wyższa sprzedaż w pierwszych miesiącach 2012 roku wynikała z efektu nadzwyczajnie wysokiego wzrostu wynagrodzeń, który obecnie już się znormalizował. Spadkowy trend na sprzedaży i konsumpcji lepiej pokazuje ocena sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz sprzedaż hurtowa, która spada dość zdecydowanie - komentuje Pytlarczyk. Tym samym analitycy BRE spodziewają się, że w kolejnych miesiącach dynamika sprzedaży będzie spadać, a dynamika konsumpcji w całym roku uplasuje się na poziomie 1-2 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WYBRANE DLA CIEBIE



BĄDŹ NA BIEŻĄCO

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 10803

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 662

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane