REKLAMA
REKLAMA

Analityk: Biedronka na jednorazową akcję wyda prawie 4 proc. zysku operacyjnego

Autor: dlahandlu.pl 1 września 2014 18:09

Analityk: Biedronka na jednorazową akcję wyda prawie 4 proc. zysku operacyjnego

Biedronka rusza z dużą akcją promocyjną we wrześniu, w formie loterii zdrapkowej. W mojej ocenie mamy do czynienia z coraz bardziej agresywną walką sieci handlowych o klienta. Jest to kontynuacja działań rozpoczętych w połowie zeszłego roku, kiedy to Tesco wystartowało z mocnymi obniżkami cen w ramach akcji 'Ciach', a za Tesco podążyła większość rynku - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Maria Mickiewicz, analityk Banku Espirito Santo.

REKLAMA

Zdaniem Mickiewicz, klient trochę przywykł już do prostych promocji cenowych, gdyż są one oferowane przez większość sieci. Stąd też na rynku pojawiają się bardziej wyrafinowane pomysły na przyciągnięcie klienta do sklepu.
- Zwróciłabym uwagę na fakt, że formuła loterii Biedronki, zgodnie z którą klient otrzymuje zdrapkę przy jednorazowych zakupach za minimum 50 zł, ma nie tylko na celu pozyskanie potencjalnie nowego klienta, ale jednocześnie powinna pozytywnie wpływać na zwiększenie średniej wartości jednorazowych zakupów przez bieżących klientów sieci - tłumaczy Mickiewicz.
Megaloteria Biedronki ruszyła dzisiaj i ma potrwać miesiąc. W tym czasie sieć dyskontowa rozda m.in. 100 aut marki volkswagen sportsvan, konsole Playstation, aparaty fotograficzne, tablety czy 25 tys. ekspresów do kawy marki Italico.
- Mówi się, że nagrody mają mieć wartość 18 mln zł. To wskazywałoby na dużą agresywność promocji, bowiem oznaczałoby, że Jeronimo Martins planuje w ciągu miesiąca wydać na jednorazową akcję promocyjną równowartość prawie 4 proc. zysku operacyjnego grupy w drugim kwartale 2014 r. Potencjalne zwiększenie rocznych wydatków na marketing w Biedronce może skutkować większą presją na marże w Biedronce w trzecim kwartale - prognozuje analityk Banku Espirito Santo.
Zdaniem Mickiewicz, odpowiedź ze strony konkurencji to bardzo prawdopodobny scenariusz. Jeśli do niej dojdzie, to presja na marże na całym rynku dalej będzie się nasilać. Jak zauważa analityk, Biedronka i największe sieci z międzynarodowym zapleczem z pewnością mogą sobie pozwolić na duże wydatki marketingowe, natomiast w obliczu silniejszej walki o klienta w relatywnie trudniejszej sytuacji pozostaną małe i średniej wielkości lokalne sieci handlowe.
Jak podaje wp.pl, przed tygodniem sieć Lidl rozpoczęła akcję premiowania zakupów figurkami Stikieez, które występują w 24 wariantach. Promocja ona potrwać do 21 września, bądź do wyczerpania zapasów. Za każde wydane 50 zł w sklepach niemieckiego dyskontera, klient otrzyma jedną figurkę. Wszystkie Stikieez w komplecie mogą służyć także jako postaci w grze planszowej. Tej nie da się jednak otrzymać w nagrodę za zakupy od Lidla, lecz trzeba kupić ją oddzielnie. W okresie Bożego Narodzenia za zakupy o wartości 300 zł klienci mogli otrzymać książkę kulinarną duetu Pascal-Okrasa. Łącznie rozdano ich 1,2 mln. Również Tesco przed rokiem rozdawało nagrody za zakupy - były to maskotki Angry Birds. W tym roku Tesco także zamierza agresywnie walczyć o klienta. Jak podał portalspozywczy.pl w miniony piątek, brytyjski detalista, zmagający się z licznymi problemami na rodzimym rynku, właśnie rozpoczął w naszym kraju kampanię cenową pod hasłem "Niższe ceny na dobre". Sieć obcięła ceny prawie pół tysiąca produktów oferowanych we wszystkich 450 placówkach działających na terenie Polski.
Przypomnijmy, promocja "Ciach", uruchomiona przez Tesco w maju 2013 r. i powtórzona w październiku owego roku, objęła swoim zasięgiem łącznie około 5,3 tys. produktów. Według danych brytyjskiej sieci, już podczas pierwszych tygodni trwania kampanii cięcia cen pozwoliły zaoszczędzić klientom na zakupach w Tesco prawie 15 mln zł. Tesco obniżyło wtedy ceny, m.in.: świeżej żywności, produktów spożywczych, chemii gospodarczej, czy kosmetyków. Jak informowało Tesco sprzedaż herbaty (popularnej marki) wzrosła w pierwszym tygodniu akcji o 100 proc., a oleju roślinnego o prawie 150 proc.

  • beerbrader 2014-09-02 16:21:33

    A na premię dla pracownika to kasy nie ma.

ZOBACZ WSZYSTKIE (1)

WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4252

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 999781

POLECANE OFERTY

Ilość aktualnych ofert: 397 664

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA