REKLAMA
REKLAMA

Analityk: Carrefour zbiera siły do walki o wirtualnego klienta

Autor: Planet Retail/dlahandlu.pl 10 kwietnia 2015 11:01

- Nie spodziewamy się żadnych istotnych zmian w strategii sieci Carrefour w tym kwartale. We Francji operator osiągnął dobre wyniki. Włochy i Chiny pozostają bolączkami detalisty - komentuje wyniki sieci Carrefour za I kw. br. Gildas Aitamer, analityk rynku detalicznego.

REKLAMA

- Brazylia będzie motorem wzrostu Grupy, ale trzeba brać pod uwagę spowolnienie gospodarki i rosnącą konkurencję ze strony rywali, np. Casino. Mimo to uważamy, że kraj ma znaczny potencjał dla Carrefoura, który może dalej rozwijać swoją obecność poprzez rosnący udział formatu convenience. Detalista może to osiągnąć poprzez przejęcia regionalnych sieci sklepów - jak to miało miejsce w Polsce i Turcji - mówi Gildas Aitamer.

- Fakt, że we Francji jeden właściciel posiada kilka sklepów to znak, że propozycja Carrefour jest atrakcyjna dla niezależnych przedsiębiorców, to wyraźne wskazanie, że retailer jest z powrotem w grze. To, w połączeniu z przejęciem sieci sklepów Dia, pomoże Carrefourowi potwierdzić swoją pozycję - dodaje analityk.

- Efekty tych działań nie będą jeszcze odczuwalne w tym kwartale, ale będziemy uważnie obserwować sytuację na rodzimym rynku. Zwłaszcza w obliczu aliansów zakupowych zainicjowanych przez rywali Carrefoura, który będzie musiał wyróżnić się cenowo na tle konkurencji. Tymczasem Carrefour myśli o rozwoju kanału e-commerce. Gromadzi kluczową wiedzę online, co najlepiej ilustruje zatrudnienie byłego dyrektora zarządzającego internetowej platformy Vente-Privée - podsumowuje Gildas Aitamer.


WYBRANE DLA CIEBIE


REKLAMA
REKLAMA

BĄDŹ NA BIEŻĄCO

REKLAMA

OGŁOSZENIA

Ilość aktualnych ofert: 4341

SZUKAJ PRZETARGÓW

Ilość aktualnych ofert: 397 663

SZUKAJ OBIEKTÓW KONFERENCYJNYCH

Wyszukiwanie zaawansowane
REKLAMA